لیزر موهای زائد

11 نکات قبل از لیزر موهای زائد که باید به آنها توجه کنید

نکات قبل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن به شمار می آید که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. از این رو، بسیاری از افراد در کشور ما هم برای این عمل اقدام می کنند. با این حال، برای این که از این روش به نتیجه مطلوبی برسید، باید به نکات متعددی توجه داشته باشید. از این رو، ما در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد را برای شما توضیح دهیم تا با رعایت آنها، به نتیجه مطلوبی از این عمل دست پیدا کنید.

به طور کلی، برای رسیدن به نتیجه مطلوب از هر عملی شما باید مراقبت های قبل و بعد از آن را به طور کامل رعایت کنید. این مسئله درباره لیزر موهای زائد نیز صدق می کند. در لیزر، دستگاه های مختلفی وجود دارند که ملانین موجود در فولیکول های مو را هدف قرار داده و با استفاده از اشعه موجود در خود، فولیکول مو را به مرور زمان از بین می برند.

با این حال، اگر در لیزر موهای زائد بدن یا صورت مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نکنید، ممکن است پوست شما آسیب ببیند. پس اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای صورت یا بدن را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این در اختیار شما قرار دادیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که چرا باید نکات لازم قبل از لیزر صورت و بدن را رعایت نمایید. هیچ تفاوتی نمی کند که شما قصد دارید موهای زائد بدن خود را از بین ببرید یا صورت؛ در هر شرایطی باید نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد را رعایت نمایید تا هم پوست شما دچار مشکل نشود و هم در بازه زمانی سریع تری به نتیجه مطلوبی برسید. در این قسمت، مهمترین نکاتی که قبل از لیزر موهای زائد باید رعایت کرد را نام می بریم.

شیو کردن موها

اگر می خواهید بدانید که قبل از لیزر چه کارهایی انجام دهیم تا این روش بهتر انجام شود، باید بگوییم که اول از همه تمام موهای بدن خود که می خواهید در همان نقاط لیزر انجام شوند را شیو کنید. در هیچ یک از محدوده هایی که قصد انجام لیزر را دارید، نباید موی اضافی وجود داشته باشد.

دلیل این موضوع این است که اگر موهای ناحیه مورد نظر شما بلند باشند، موهای بیرون از سطح پوست اشعه لیزر را جذب می کنند و این اشعه به فولیکول مو داخل پوست نمی رسد. این امر باعث ضعیف شدن نتیجه لیزر خواهد شد. در نتیجه، حتماً ۲۴ ساعت قبل از لیزر، تمام نقاط مورد نظر خود را شیو کنید.

عدم استفاده از وکس یا اپیلاسیون

 زمانی که درباره شیو کردن قبل از لیزر موهای زائد صحبت می کنیم، منظور ما استفاده از وکس یا اپیلاسیون نیست. شما حتی باید از چندین هفته قبل از شروع لیزر، استفاده از این روش ها را متوقف کنید. زیرا فولیکول های مو ضعیف می شوند و ممکن است لیزر روی آنها نتیجه چندان خوبی نداشته باشد. از این رو، برای شیو کردن موهای زائد بدن قبل از لیزر می توانید از روش هایی مانند تیغ، کرم یا پودرهای موبر استفاده کنید.

جلوگیری از برنزه کردن

 یکی دیگر از نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، عدم برنزه کردن پوست است. حداقل شما باید از ۶ هفته قبل از لیزر، پوست خود را برنزه نکرده باشید. زیرا برنزه کردن باعث می شود که رنگدانه های تیره پوست هدف قرار بگیرند و لیزر نتواند اثر خوبی روی پوست شما داشته باشد. اگر بعد از برنزه کردن برای لیزر موهای زائد اقدام کنید، حتی احتمال سوختگی پوست شما نیز وجود دارد.

عدم استفاده از مرطوب کننده و یا سایر محصولات پوستی

قبل از این که برای لیزر موهای زائد اقدام کنید، نباید از هیچ گونه مرطوب کننده، دئودرانت و یا هر محصول دیگری روی پوست خود استفاده کرده باشید. این مسئله هم برای لیزر موهای زائد مردان و هم برای زنان صدق می کند. پوست شما باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه محصول آرایشی باشد. زیرا محصولاتی مانند اسپری، کرم، روغن و سایر موارد این چنینی روی پوست با برخورد با پرتوهای لیزر، باعث آسیب به پوست شما می شوند.

عدم استفاده از ترکیبات ایزوترتینوئین

ممکن است افراد به هر دلیلی از ترکیبات مختلف ایزوترتینوئین استفاده کنند. برخی از این محصولات، داروهایی مانند راکوتان، آکوتان، دکوتان و سایر موارد این چنینی هستند. شما باید مصرف این ترکیبات را حداقل ۶ ماه قبل از شروع لیزر موهای صورت یا بدن متوقف نمایید. همچنین اگر از داروهای موضعی این ترکیبات استفاده می کنید، باید از یک هفته قبل از شروع لیزر آن را متوقف کنید.

درمان تبخال

در صورتی که سابقه تبخال دارید و به صورت مداوم تبخال می زنید، بهتر است حتما بین یک تا دو روز قبل از شروع لیزر از داروهای ضد ویروسی استفاده کنید تا احتمال تبخال در شما به حداقل برسد. این امر یکی از مهم ترین نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد در نظر گرفته می شود.

مطلع کردن پزشک از شرایط کامل خود

پیش از این که برای از بین بردن مو های زائد بدن خود اقدام کنید، باید با پزشک مورد نظر مشورت کرده و شرایط خود را به طور کامل برای او توضیح دهید. به عنوان مثال، اگر داروی خاصی مصرف می کنید، شرایط خاصی دارید و یا به تازگی از سولاریوم استفاده کرده اید، باید حتماً درباره این مسائل با پزشک مشورت نمایید. زیرا ممکن است برخی از این موارد به پوست آسیب برسانند و یا تحمل درد را برای شما غیر ممکن کنند. پزشک با آگاه شدن از این شرایط، بهتر می تواند شما را برای لیزر موی زائد آماده کند.

عدم لایه برداری پوست

از دیگر نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد که اهمیت بسیار زیادی دارد، عدم لایه برداری پوست بین ۳ تا ۴ روز قبل از شروع لیزر است. لایه برداری باعث می شود که سلول های مرده پوست از سطح پوست از ناپدید شوند. اگرچه این روش می تواند برای شادابی پوست تاثیر زیادی داشته باشد، اما قبل از لیزر عواقبی دارد. زیرا وقتی بعد از لایه برداری از لیزر استفاده می کنید، دستگاه لیزر پرتوهای خود را خیلی راحت تر به لایه های زیرین پوست می رساند و ممکن است بعد از لیزر التهاب و قرمزی در صورت شما به وجود بیاید.

 رعایت زمان بندی های لیزر

برای این که از عمل لیزر موهای زائد بدن به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید، باید حتماً زمان بندی های این عمل را به طور کامل رعایت نمایید. به این منظور، قبل از شروع لیزر با شخص متخصص مشورت کنید تا ببینید که هر چند وقت یک بار باید برای لیزر اقدام نمایید. به عنوان مثال، زمان بندی لیزر موهای زائد صورت با موهای قسمت بیکینی کاملاً متفاوت است.

انتخاب تکنسین حرفه ای برای لیزر

در نهایت، آخرین و مهم ترین نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در نتیجه این عمل داشته باشد، انتخاب تکنسین حرفه ای برای انجام این روش است. متخصصان بسیار زیادی در رزت کلینیک این روش را با بهترین دستگاه های روز دنیا انجام می دهند. آنها با توضیح دادن درباره نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد بدن و صورت، به شما کمک می کنند تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از مهم ترین نکات قبل از لیزر موهای زائد را برای شما عزیزان توضیح دادیم. همان طور که گفتیم، رعایت نکات قبل از لیزر موهای زائد صورت و بدن می تواند تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به نتیجه مطلوب از این عمل داشته باشد. پس سعی کنید با رعایت این نکات مهم قبل لیزر موهای زائد برای صورت و بدن، شانس خود را برای از بین بردن سریع تر موهای زائد افزایش دهید. شما می توانید با مراجعه به رزت کلینیک، از تمام نکات مهم بعد از لیزر موهای زائد نیز آگاه شوید و در بازه زمانی کوتاه تری موهای زائد بدن خود را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *