تزریق ژل

11 مورد از مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت-های-بعد-از-تزریق-ژل-لب

شاید افراد زیادی را دیده باشید که تزریق ژل لب انجام می دهند، اما از نتیجه آن راضی نیستند. شاید شما هم بخواهید ژل تزریق کنید، اما وقتی افراد این چنینی را می بینید، از این کار پشیمان شوید. به صورت کلی، ژل لب خطری ندارد؛ کسانی که بعد از انجام این کار زیبایی به مشکل بر می خورند، مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را رعایت نکرده اند. معمولا این نکات، خیلی راحت و بدون دردسر هستند. اگر شما هم می خواهید از مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل لب آگاه شوید، تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب، شامل چه کارهایی می شود؟

لازم است بدانید که اگر مراقبت هایی که در ادامه بیان می کنیم را رعایت نکنید، نمی توانید به آن نتیجه دلخواهتان برسید. لب یکی از مهم ترین اجزای چهره است و اگر مشکلی برای این قسمت از صورت ایجاد شود، تأثیر خیلی بدی در ظاهر شما می گذارد و باعث می شود که تا حد زیادی اعتماد به نفستان را از دست بدهید.

این مراقبت ها، شامل مواردی هستند که موجب می شوند که لبتان آسیبی نبیند. شرط این که از لب های خود بعد از تزریق ژل راضی باشید، این است که مراقبت های بعد از ژل لب را انجام دهید. در این قسمت برخی از مهمترین مراقبت های بعد از این عمل را نام می بریم.

1.از کیسه یخ استفاده کنید

یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن درد و تورم ناشی از تزریق ژل لب، قرار دادن کیسه یخ بر روی لب است. بهتر است بدانید که سرما، بر عروق تأثیر می گذارد و این امر موجب می شود که عوارضی مانند التهاب، خارش و درد در ناحیه لب از بین رود و یا تا حد خیلی زیادی این التهاب را کاهش دهد. اگر ژل لب تزریق کرده اید و تورم و دردش از بین نمی رود، می توانید با قرار دادن کمپرس یخ بر روی آن، این درد و التهاب را به حداقل برسانید.

2.سیگار نکشید

یکی از عواملی که می تواند عوارض تزریق ژل لب را افزایش دهد، سیگار کشیدن است؛ زیرا با سیگار کشیدن، احتمال عفونت کردن لب افزایش می یابد. سیگار از آن دسته چیزهایی است که با برخورداری از برخی مواد، مدت زمان بهبود و ترمیم لب را افزایش دهد و می تواند درد و التهاب آن را بیشتر کند. با توجه به این موارد، پیشنهاد می کنیم که تا مدت زمان مشخصی بعد از تزریق ژل، از سیگار کشیدن خودداری کنید.

3.ورزش های سنگین و شنا را تا مدتی کنار بگذارید

پرهیز از انجام ورزش های سنگین و شنا کردن، یک مراقبت بعد از تزریق ژل است که رعایت کردن آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از این که به لب خود ژل تزریق کردید، به مدت 24 تا 48 ساعت نباید ورزش های سنگین کنید. همچنین تا این مدت زمان باید از رفتن به مکان هایی که دمای بالایی دارند مانند سونا هم خودداری کنید. شنا نکردن در این مدت زمان برای این است که کلر موجود در آب استخر، می تواند بر پوستتان تأثیر ناخوشایندی بگذارد.

4.از مسکن استفاده کنید

شاید چند ساعتی بعد از تزریق ژل، دردتان به اندازه ای زیاد باشد که با قرار دادن کمپرس یخ بر روی آن خوب نشود. در این موقعیت می توانید از مسکن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از داروهای ضد التهابی استروئیدی استفاده کنید؛ زیرا موجب رقیق شدن خون می شوند. داروهایی مانند تیلنول، می توانند تا حد زیادی دردتان را کاهش دهند.

5.الکل نخورید

عدم نوشیدن الکل، از دیگر مراقبت های بعد از تزریق ژل لب است. الکل نیز موجب رقیق شدن خون می شود و شما به هیچ عنوان نباید از داروها و یا موادی که موجب رقیق شدن خون می شوند، استفاده کنید. زیرا این داروها کبودی و درد و التهاب ناحیه تزریق شده را افزایش می دهند. علاوه بر این، الکل آب بدن را کاهش می دهد. پس به جای استفاده از این نوشیدنی مضر، از آب معمولی استفاده کنید.

6.تا مدت زمان مشخصی غذا نخورید

برای غذا خوردن، اول باید بگذارید که داروهای بی حسی تأثیر خود را از دست بدهند؛ زیرا غذا خوردن وقتی که لب هنوز بی حس است، می تواند عوارض خاصی باشد. غذاهای نرم را جایگزین غذاهای سفتی کنید که جویدنشان سخت است. در آخر باید از خوردن غذاهای تند و شور خودداری کنید؛ زیرا این موارد لب ها را تحریک می کنند.

7.داروهای رقیق کننده خون نخورید

پیش از این گفتیم که استفاده از داروهای رقیق کننده خون، باید به صورت کامل برای یک مدت زمان مشخص قطع شود؛ زیرا این داروها موجب افزایش خونریزی می شوند و التهاب و کبودی شدید را به جا می گذارند. آسپرین و وارفارین، دو مورد از داروهای رقیق کننده خون هستند.

8.از آرایش کردن لب ها خودداری کنید

متخصصین تزریق ژل گفته اند که نباید تا بعد از 24 بعد از تزریق، لب آرایش شود؛ زیرا بعد از این که ژل را تزریق می کنند، لب به مدت زمان کوتاهی نیاز دارد که بهبود یابد. در این مدت زمان اگر لب ها آرایش شوند، می توانند عوارض موجود را چند برابر کنند و یا حتی موجب عفونت کردن لب ها شوند. پس بهتر است برای این که برایتان مشکلی پیش نیاید، تا 24 ساعت از آرایش کردن لب خودداری کنید.

9.حمام نکنید

حمام شاید مانند سونا دمای زیادی نداشته باشد، اما قطعا دمای آن از محیط معمولی بالاتر است. همچنین حمام کردن، می تواند التهاب و کبودی ها را هم تشدید کند. از این رو، تا یک مدت زمان کوتاه حمام نکنید تا لبتان به خوبی بهبود یابد تا نتیجه دلخواه شما به دست آید.

10.لب هایتان را ماساژ دهید

از دیگر مراقبت هایی که برای کاهش درد و تورم می توانید انجام دهید، ماساژ دادن لب هاست. وقتی که لب هایتان را ماساژ می دهید، ژل بهتر و سریع تر جذب می شود و در نتیجه، بهبود یافتن سریع تر آن را نیز به دنبال دارد. از دیگر فواید ماساژ دادن لب بعد از تزریق ژل، این است که ژل در تمامی نقاط لب به یک اندازه پخش می شود و از کج شدن لب هایتان خودداری می کند. به عبارت دیگر، در لب های شما تعادل به وجود می آید. می توانید نحوه ماساژ دادن را از پزشک خود بپرسید تا به خوبی برایتان توضیح دهد.

11.روی صورتتان نخوابید

بسیاری از افراد روی صورت خود می خوابند. وقتی که ژل تزریق می کنید، باید شب ها مراقب باشید که فشاری به لب هایتان وارد نشود و به هیچ عنوان نباید روی آن بخوابید. وقتی که سرتان را بالا قرار می دهید، خون کمتری به سمت لب ها می آید و این امر موجب می شود که تورم و درد لب هم کمتر شود. بر عکس این امر، یعنی خوابیدن بر روی صورت، موجب افزایش تورم می شود.

حرف آخر

برخی افراد که مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را انجام نمی دهند و به نتیجه دلخواه موردنظر خود نمی رسند، پیشنهاد می کنند که ژل لب تزریق نکنید. اما اگر این مراقبت ها انجام شوند، نه تنها درد زیادی را تحمل نخواهید کرد، بلکه لبتان درست همان چیزی می شود که در همان ابتدای تزریق خواسته اید.

قبل از این که هر دارویی برای کاهش درد و تورم استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید. همین طور در رابطه با ماساژ دادن لب ها با ایشان صحبت کنید؛ زیرا شاید از نظر ایشان، نباید حتی به لب هایتان دست بزنید. اگر شما هم تجربه ای از تزریق ژل لب و مراقبت های بعد از آن دارید، می توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *