بوتاکس, کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس

در میان روش های مختلف جوانسازی پوست، کربوکسی تراپی و بوتاکس طرفداران بسیار زیادی دارند. هر یک از این روش ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و شما با شناخت هر یک از آنها، می توانید متوجه شوید که کدام یک برای شما مناسب تر هستند. علاوه بر این، موقع انتخاب روش های کربوکسی تراپی یا بوتاکس بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. ما در این مطلب به طور کامل برای شما عزیزان توضیح می دهیم که کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس و در شرایط مختلف، باید از کدام یک از آنها استفاده کنید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس به نوعی روش جوانسازی پوست گفته می شود که با تزریق سم بوتولونیوم به لایه های زیرین پوست، فیبرهای عضلانی مسدود شده و امکان انقباض آنها وجود ندارد. مواد موجود در بوتاکس سیستم عصبی فردا مورد هدف قرار داده و باعث اختلال در انجام فرایندهای سیگنال دهی عصبی می شود. در نتیجه، فرد امکان منقبض کردن عضلات صورت خود را نخواهد داشت.

 به عبارت دیگر، بوتاکس موجب می شود که عضلات در حالت استراحت قرار بگیرند و به صورت موقت فلج شوند. پس زمانی که فرد نتواند عضلات صورت خود را منقبض کند، چین و چروک ها دیده نمی شوند و میتواند به جوانسازی و از بین بردن چین و چروک های صورت کمک زیادی کند.

 کربوکسی تراپی چیست؟

برای این که بهتر متوجه شوید کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس و کدام یک برای شما مناسب تر هستند، بهتر است با روش کربوکسی تراپی نیز آشنا شوید. به صورت طبیعی، در بدن کربن دی اکسید وجود دارد. اما زمانی که مقدار کربن دی اکسید در بدن افزایش پیدا می کند، بدن احساس می کند که اکسیژن کمی دارد و برای افزایش اکسیژن، خونرسانی و کلاژن سازی افزایش پیدا می کند.

در روش کربوکسی تراپی، پزشکان متخصص کربن دی اکسید را به لایه های زیرین پوست تزریق می کنند. این امر باعث می شود که خون رسانی و کلاژن سازی در پوست افزایش پیدا کرده و سلول ها بازسازی شوند. با توجه به این مسئله، می توان گفت که کربوکسی تراپی مزایای بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، شما می توانید از کربوکسی تراپی برای لک صورت و یا حتی کربوکسی تراپی ترک پوست استفاده کنید.

تفاوت بوتاکس و کربوکسی تراپی

با توجه به اطلاعاتی که پیش از این به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که مهم ترین تفاوت بوتاکس و کربوکسی تراپی، ماده تزریقی به پوست است. به این صورت که در روش بوتاکس از سم بوتولونیوم و در روش کربوکسی تراپی از کربن دی اکسید برای تزریق به پوست استفاده می کنند. این امر منجر به تفاوت در عملکرد آنها نیز می شود.

یعنی در روش بوتاکس که سم بوتولونیوم به لایه های زیرین پوست تزریق می شود، فقط عضلات پوست به صورت موقت فلج می شوند و فرد امکان منقبض کردن آنها را ندارد. این در حالی است که در روش کربوکسی تراپی با تزریق مقدار کافی کربن دی اکسید به لایه های زیرین پوست، فرایند خونرسانی، کلاژن سازی و بازسازی پوست سریع تر انجام می شود.

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

گفتیم که هر یک از این روش ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. از این رو، شما باید برای انتخاب هر یک از این روش ها با پزشک متخصص مشورت کنید. اما به طور کلی، به نظر می رسد که مزایای کربوکسی تراپی نسبت به بوتاکس خیلی بیشتر باشد.

اما همان طور که گفتیم، بوتاکس تنها برای از بین بردن چین و چروک های صورت به شکل موقت استفاده می شود. این در حالی است که کربوکسی تراپی برای موارد درمانی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و روش نسبتاً جدیدتری شناخته می شود. از کربوکسی تراپی برای درمان جای جوش، ترک های پوستی، گودی و تیرگی زیر چشم، افتادگی پوست و سایر موارد این چنینی استفاده می شود. اگرچه این روش هم موقت است، اما ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارد.

علاوه بر این موارد، ماده استفاده شده در بوتاکس ممکن است برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. این در حالی است که کربن دی اکسید در بدن همه افراد وجود دارد و به هیچ عنوان با روش کربوکسی تراپی، افراد دچار حساسیت نخواهند شد. البته اگر همان بوتاکس را هم در مرکز معتبری انجام دهید، پزشک قبل از تزریق آن با انجام آزمایشات مختلف مطمئن می شود که به آن حساسیت ندارید.

از چه سنی می توان کربوکسی تراپی و بوتاکس انجام داد؟

سن بوتاکس برای هر کسی متفاوت است و نمی توان گفت که همه افراد باید از یک بازه زمانی خاص برای تزریق بوتاکس اقدام کنند. زیرا ممکن است چین و چروک ها در صورت برخی از افراد خیلی زودتر و در برخی دیگر خیلی دیرتر نمایان شوند. پس برای تزریق بوتاکس، بهترین زمان وقتی است که چین و چروک ها در صورت فرد به وجود می آیند.

از طرف دیگر، گفتیم که کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست تاثیر بسیار خوبی دارد. با این حال، بهتر است افرادی که سن خیلی کمی دارند، از این روش استفاده نکنند. بیشتر متخصصان توصیه می کنند که کربوکسی تراپی را در سنین بیشتر از ۳۰ سالگی انجام دهید. این در حالی است که برای استفاده از این روش در سنین پایین تر، با مشورت پزشکی نیز می توانید این اقدام را روی صورت خود اعمال نمایید.

 نتایج بوتاکس و کربوکسی تراپی چه زمانی مشخص می شود؟

تعداد جلسات هر یک از این روش ها متفاوت است و بسته به بدن فرد می تواند با یکدیگر فرق کند. اما به طور کلی، در روش کربوکسی تراپی شما باید حداقل ۳ الی ۶ جلسه برای انجام آن اقدام کنید تا بتوانید نتایج آن را به مرور مشاهده کنید. این در حالی است که در روش بوتاکس، بعد از جلسه اول می توانید نتیجه مورد نظر خود را بگیرید. البته روش بوتاکس نیاز به جلسات کمتری دارد و هر چند ماه یک بار باید تکرار شود.

موارد منع مصرف در بوتاکس و کربوکسی تراپی

مبتلایان به برخی بیماری های خاص مانند سرطان، دیابت، آسم و سایر موارد این چنینی گزینه مناسبی برای استفاده از روش های بوتاکس و یا کربوکسی تراپی نیستند. این افراد و سایر متقاضیان این اعمال، باید حتماً قبل از شروع جلسات خود با پزشک متخصص مشورت کرده و شرایط خود را به طور کامل برای او توضیح دهند. به عنوان مثال، ممکن است پزشک متخصص ترجیح دهد که خانم های باردار یا شیرده نیز تا بعد از اتمام این دوره ها، بوتاکس یا کربوکسی تراپی را به تعویق بیندازند.

 تاثیر و ماندگاری کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

 هر دو روش کربوکسی تراپی و بوتاکس جزء روش های موقت جوانسازی و زیباسازی شناخته می شوند. زمان ماندگاری هر یک از این روش ها بسته به بدن فرد، رعایت مراقبت های بعد از این عمل ها، پزشک متخصص و کلینیک انتخابی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، مدت زمان ماندگاری هر دوی این روش ها تقریباً یکسان است و تقریباً هر ۶ ماه یک بار باید برای تمدید آنها اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل متوجه شدید که کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس و بسته به شرایط مختلف، کدام یک از آنها گزینه مناسب تری برای شما هستند. همان طور که گفتیم، بوتاکس بیشتر برای از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می شود. این در حالی است که کربوکسی تراپی کاربردهای گسترده تری دارد.

اگر می خواهید بدانید که کربوکسی تراپی بهتر است یا مزوتراپی و یا حتی کربوکسی تراپی بهتر است یا فیلر ژل، باید به شرایط خود توجه کنید و با پزشک متخصص مشورت نمایید تا بیشتر شما را راهنمایی کند. زیرا ممکن است شرایط بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. شما می توانید هر دو روش های کربوکسی تراپی و بوتاکس را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در رزت کلینیک توسط متخصصان حرفه ای انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *