لیزر موهای زائد

بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟

بهترین-سن-لیزر-موهای-زائد

 بهترین سن برای لیزر بدن چه سنی است؟ همه ما دوست داریم هر چه زودتر از شر موهای زائد بدنمان خلاص شویم. اما قبل از این که بخواهید به لیزر بروید باید نکاتی را مدنظر بگیرید؛ مثلاً مقوله سن برای لیزر اهمیت زیادی دارد. با بالا رفتن سن و سفید شدن موهای بدن دیگر لیزر تأثیر آن چنانی روی موها نمی گذارد. اما هرچه که موها تیره تر و ضخیم تر باشند، اثر بخشی لیزر بالاتر می رود و شما نتیجه بهتری می گیرید، پس لازم است در بهترین سن برای لیزر موهای زائد اقدام کنید.

 از چه سنی مجاز به لیزر موهای زائد هستیم؟

لیزر موهای زائد به خاطر مزایای زیادی که دارد، مورد توجه خانم ها و آقایان در هر سن و سالی قرار گرفته است. بیشتر مراجعه کنندگان این سؤال را دارند که لیزر موهای زائد از چه سنی مناسب است؟ ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با بهترین سن برای لیزر موهای زائدبحث کنیم؛ زیرا سن تأثیر زیادی بر روی نتیجه لیزر می گذارد. اگر سن شما کم باشد، چون هنوز همه موهای زائد رشد نکرده اند، از لیزر نتیجه نمی گیرید. پس لازم است بهترین سن لیزر موهای زائد را بشناسید و به موقع برای این کار اقدام کنید.

 آیا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال مضر است؟

این سؤال که آیا لیزر برای افراد زیر 18 سال مضر است را بارها شنیده ایم و ما امروز می خواهیم به آن جواب دهیم. در پاسخ این سوال باید بگوییم بیشتر متخصصان پوست، سن مناسب برای لیزر موهای زائد را 18 سال می دانند. اما افرادی که سن آنها کمتر از 18 سال است هم می توانند با حضور والدینشان به یک متخصص پوست مراجعه نمایند تا در صورت صلاح دید پزشک، لیزر موهای زائد خود را از سن زیر 18 سال شروع کنند.

با این که لیزر موهای زائد در سن پایین هم امکان پذیر است، اما پزشکان توصیه می کنند برای این کار تا سن بلوغ فرزندتان صبر کنید. مخصوصاً اگر فرزندتان دختر است، منتظر بمانید تا چرخه قاعدگی او آغاز شود. همچنین دختران باید مطمئن شوند که از نظر هورمونی در وضع مناسبی هستند و درصورتی که تنبلی تخمدان دارند، ابتدا هورمون درمانی را زیر نظر پزشک متخصص زنان انجام دهند

سپس اقدام به لیزر موهای زائد کنند. یکی از دلایلی که پزشکان می گویند بعد از سن بلوغ برای لیزر موهای زائد بروید، این است که در سنین پایین موهای زائد به خوبی رشد نمی کنند و هنوز امکان دارد موهای تازه ای روی پوست خود ببینید. این گونه ممکن است بعد از اتمام جلسات لیزر دوباره در بدنتان موهای زائد رشد کنند و هزینه و وقتی که صرف جلسات لیزر کرده اید، هدر رود.

توصیه پزشکان این است که برای لیزر موهای زائد تا سن 18 سالگی صبر کنید؛ اما اگر بنا به هر دلیلی می خواهید قبل از 18 سال این کارها را انجام دهید، به کلینیک های معتبر مراجعه کنید و زیر نظر یک پزشک با تجربه و متخصص باشید تا دچار عوارض لیزر نشوید.

نمی توانیم بگوییم که محدودیت سنی برای لیزر وجود دارد؛ اما متخصصین جهت کسب نتیجه بهتر توصیه می کنند فردی لیزر انجام دهد که به بلوغ جسمی کامل رسیده باشد. یعنی فرد باید تمام موهای زائد بدنش رشد کند. زیرا در غیر این صورت فرد به بلوغ جسمی و جنسی نرسیده است و رشد موها مجدداً آغاز می شود و همان گونه که گفتیم، وقت و هزینه شما هدر می رود. پس در بهترین سن برای لیزر موهای زائد اقدام کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

بنابراین، حداقل سن برای لیزر بر اساس نظر پزشکان متخصص پوست 14 سال است؛ اما بهترین سن مناسب لیزر موهای زائد با توجه به نکات گفته شده بین 17 الی 19 سال تخمین زده می شود. پزشکان انجام لیزر موهای زائد را برای افراد زیر 13 سال به هیچ عنوان قبول ندارند. چون در این سن در بدن نوجوانان هنوز موهای زائد به خوبی رشد نکرده اند.

لازم به ذکر است که از لحاظ عوارض جانبی تفاوت چندانی بین لیزر موهای زائد نوجوانان و بزرگسالان وجود ندارد. در صورتی که شما خدمات خود را در کلینیک های نامناسب انجام دهید و به مراقبت های قبل و بعد از لیزر پایبند نباشید، احتمال بروز این عوارض افزایش می یابد. لیزر موهای زائد برای افراد مسن توصیه نمی شود؛ زیرا رنگدانه های آنها سفید گردیده است و دیگر لیزر روی آنها تأثیر ندارد. معمولاً لیزر برای موهای تیره و ضخیم نتیجه بهتری می گذارد پس باید در بهترین سن برای لیزر موهای زائد اقدام کنید.

بهترین سن لیزر موهای زائد؟

همان طور که گفتیم، حداقل سن برای لیزر موهای زائد 14 سال است؛ اما بهترین سن برای لیزر موهای زائد برای پسران بعد از سن بلوغ و برای دختر خانم ها پس از شروع چرخه قائدگی محسوب می شود. دلیل این که گفته می شود بهترین سن برای لیزر موهای زائد 17 تا 19 سالگی است، این است که همه هورمون های بدن در این سنین در تعاد ل و ثبات هستند و در آن محل دیگر موی زائد جدیدی رشد نمی کند. همین امر باعث کوتاهی جسلات لیزر می شود در نتیجه مجبور نیستید هزینه زیادی بابت لیزر پرداخت نمایید.

 آیا سن تأثیری بر اثربخشی لیزر موهای زائد دارد؟

تا حدودی می توان گفت که سن روی اثربخشی لیزر تأثیر می گذارد، ولی این جواب قطعی ما نیست. از سوی دیگر، باید بدانید که بعد از 40 سالگی موهای سر و بدن سفید می شوند و دیگر لیزر مثل قبل نتیجه نمی دهد و در صد اثر بخشی آن کاهش می یابد. لیزر بیشتر برای موهای تیره و زخیم موثر است. با این تفاسیر، می توان گفت بهترین سن برای لیزر موهای زائد از 17 سالگی تا سنی که موی سیاه دارید و در موهای شما رنگ دانه یافته می شود، است.

سن مناسب لیزر موهای زائد

برای این که تعیین شود شما کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر هستید یا خیر؟ تا حدود زیادی دیگر سنتان ملاک نیست؛ زیرا این موضوع به رنگ پوست و موی شما بستگی دارد. شما تا زمانی که رنگ موهای بدنتان تیره باشند و هنوز موهایتان سفید یا خاکستری نشده باشد، می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید؛ بنابراین حتی اگر شما سنتان از 60 بالاتر رود و موهای بدنتان تیره باشند، انجام لیزر امکان پذیر است.

سخن پاپانی

این که در چه سنی برای لیزر موهای زائد اقدام می کنید، تأثیر چشمگیری بر روی نتیجه آن می گذارد. طبیعتا این موضوع شفافی است که در سنین کم و سنین بالا نمی توان لیزر انجام داد؛ زیرا امکان دارد نتیجه خوبی نگیرید. پس بهترین سن برای لیزر موهای زائد برای شما تا زمانی است که موهای بدنتان سفید نشده باشند و هنوز رنگدانه در آنها یافته شود. البته برای این کار باید به کلینیک و مرکز مناسب و معتبری مراجعه کنید تا دچار عوارض خاصی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *