بوتاکس

تزریق بوتاکس زیر چشم به چه صورت انجام می شود؟

تزریق-بوتاکس-زیر-چشم

یکی از راه هایی که از آن برای جلوگیری کردن از پیری صورت و جوانسازی پوست استفاده می کنند، بوتاکس است. یکی از نکاتی که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته، تزریق بوتاکس زیر چشم است که مزایای بسیار زیادی دارد. بوتاکس در سنین مختلفی انجام می شود و تأثیر خیلی خوبی بر پوست می گذارد؛ به طوری که اگر شما بوتاکس را انجام دهید، تا چند سال جوان تر به نظر می رسید.

از دیگر نکات مورد توجه درباره بوتاکس، این است که نه تنها در نواحی زیر چشم، بلکه در سایر نقاط بدن مانند پیشانی و دیگر موارد این چنینی هم تزریق می شود و تأثیر فوق العاده ای بر روی پوست شما می گذارد. اگر شما هم در سنین بزرگسالی به سر می برید و یا زیر چشم خود چین و چروک هایی را می بینید، می توانید تزریق بوتاکس برای چروک زیر چشم را انجام دهید. برای این که از نکات این کار زیبایی مطلع شوید، تا آخر این مقاله ما را همراهی نمایید.

بوتاکس چیست؟

شاید برایتان سوال شود که بوتاکس چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که بوتاکس، فیلرهایی است که از طریق یک سوزن، به پوست تزریق می شود و عضلات آن ناحیه ای که بوتاکس تزریق شده، فلج می شود و در حالت استراحت قرار می گیرد؛ یعنی شما دیگر نمی توانید آن قسمت را تکان دهید. همچنین خطوط اخم و دیگر چروک ها با تزریق بوتاکس از بین می روند و پوستتان را صاف و لطیف می کند. شاید فکر کنید که استفاده از بوتاکس، فقط برای امور زیبایی انجام می شود و کاربرد دیگری ندارد.

اما لازم است بدانید که از بوتاکس، علاوه بر کارهای زیبایی، به عنوان یک وسیله برای درمان هم استفاده می کنند. مثلا برای درمان میگرن، جلوگیری از افتادگی پوست و کاهش تعریق بدن، این روش کاربرد بسیار زیادی دارد. به همین دلیل گفتیم که بوتاکس فقط برای زیر چشم مورد استفاده قرار نمی گیرد.

نحوه عملکرد بوتاکس

اگر عکس تزریق بوتاکس زیر چشم را ببیند، می توانید تغییرات ایجاد شده را مشاهده کنید. در صورتی که شما هم تزریق بوتاکس را انجام دهید، سیگنال های عصبی بدنتان که به عضلات وصل هستند، قطع می شوند و دیگر قادر به تکان دادن و یا حس کردن آنها نیستید.

همچنین با تزریق بوتاکس، عضلات سفت می شوند و دیگر قابلیت منقبض شدن را ندارند. از این طریق عضله ها ریلکس می شوند و چین و چروک های موجود بر روی آنها، از بین می روند. وقتی که عضلات فلج می شوند، شما دیگر نمی توانید اخم کنید و یا چروکی را روی پوستتان ببنید.

بوتاکس چه کاربرد هایی دارد؟

پیش از این بیان کردیم که بوتاکس در کارهای زیبایی و درمان به کار می رود. اما آیا تزریق بوتاکس، فقط مخصوص زیر چشم است؟ آیا کسانی که در دیگر نقاط بدنشان چین و چروک دارند، نمی توانند از بوتاکس استفاده کنند؟ در جواب به این سوال، می توان گفت که در تمامی نقاط صورت می توانید بوتاکس تزریق کنید. افراد معمولا تزریق بوتاکس زیر چشم را انجام می دهند. مکان هایی از صورت که می توانید به آنها بوتاکس تزریق کنید عبارت اند از:

  • خطوط عرضی پیشانی
  • خط های اخم در بالای بینی
  • چین و چروک های زیر و اطراف چشم
  • چین و چروک های روی بینی
  • بالا بردن خفیف گوشه های ابرو
  • چین و چروک های گوشه دهان
  • چین و چروک های عمودی و عرضی ناحیه گردن

انواع بوتاکس زیر چشم

نقاط تزریق بوتاکس زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا این که بوتاکس شما که مارکی باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت تزریق بوتاکس زیر چشم هم با توجه به نوع این فیلرها، تغییر می کنند. اگر می خواهید تزریق بوتاکس برای گودی زیر چشم را انجام دهید، باید از فیلرهای باکیفیتی استفاده کنید تا نتیجه دلخواه شما به دست آید. در ادامه تعدادی از بوتاکس های با کیفیت و خوب را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • بوتاکس زئومین: این نوع از بوتاکس، در کشور آلمان ساخته می شود و یکی از بهترین های جهان به شمار می آید.
  • بوتاکس دیسپورت: بوتاکس دیسپورت، یک بوتاکس با کیفیت بوده و محصول کشور انگلستان است.
  • بوتاکس مسپورت: از بوتاکس های ایرانی با کیفیت، می توان به بوتاکس مسپورت اشاره کرد. این بوتاکس از لحاظ کیفیت، با بوتاکس انگلیسی دیسپورت برابری می کند، اما از قیمت کمتری برخوردار است.
  • نرونوکس: نرونکس، یک بوتاکس کره ای معروف و فوق العاده تأثیر گذار است که کیفیت مناسبی دارد.

تأثیر تزریق بوتاکس به دور چشم چقدر است؟

محل تزریق بوتاکس زیر چشم که امروزه طرفداران زیادی دارد، تأثیر فوق العاده ای روی پوستتان دارد. همچنین بهتر است بدانید که تزریق بوتاکس پف زیر چشم هم نتیجه فوق العاده ای دارد و چهره شما را زیباتر از قبل می کند.

البته تعدادی از پزشکان معتقد هستند که استفاده از روش های دیگر مانند کربوکسی تراپی، لیزر درمانی و دیگر موارد این چنین برای از بین بردن پف، چین و چروک و گودی زیر چشم، انتخاب های هوشمندانه تری هستند. با این حال، با توجه به پیشرفت علم، تزریق بوتاکس زیر چشم هم نمی تواند خطری به همراه داشته باشد.

مراقبت های بعد از تزریق به دور چشم

وقتی که بوتاکس تزریق می کنید، باید تا یک مدت زمان کوتاه، برخی کارها را رعایت کنید تا بوتاکس به خوبی بر پوست شما تأثیر بگذارد. اگر این کارها را انجام ندهید، تنتیجه دلخواه شما به دست نمی آید و حتی ممکن است که بوتاکس برایتان با عوارضی همراه باشد. مراقبت های بعد از بوتاکس عبارت اند از:

  • به مدت چند ساعت، دراز نکشید.
  • نواحی که بوتاکس تزریق شده اند را ماساژ ندهید و دست نزنید.
  • تا قبل از گذشت 24 ساعت از تزریق بوتاکس، حمام نکنید.
  • داروهای ضد التهاب نخورید.
  • از مصرف الکل و دخانیات بپرهیزید.
  • فعالیت و ورزش های سنگین را کنار بگذارید.

نحوه انجام تزریق بوتاکس زیر چشم، به چه صورت است؟

اکنون به بررسی نحوه تزریق بوتاکس زیر چشم می پردازیم. اول از هر چیز، باید یک پزشک خوب و قابل اعتماد پیدا کنید. سپس به ایشان مراجعه کرده و مشکل خود را با ایشان در میان بگذارید. وقتی که این مراحل طی شد، باید در مطب پزشک، تزریق بوتاکس را انجام دهید. پزشک برایتان بی حسی تزریق می کند تا دردی نداشته باشید. اکنون بعد از گذشت 10 تا 30 دقیقه، کارتان تمامی می شود. از مهم ترین فواید بوتاکس، می توان به سریع بودن آن اشاره کرد.

محدودیت های تزریق بوتاکس به زیر چشم

بوتاکس فواید بسیاری دارد؛ اما این روش فوق العاده، محدودیت هایی نیز دارد که باید آنها را رعایت کنید. حتما قبل از این که بوتاکس را انجام دهید، بیماری ها و حساسیت هایتان را با پزشکان در میان بگذارید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. محدودیت های تزریق بوتاکس به شرح زیر هستند و این افراد نباید بوتاکس را انجام دهند:

  • افرادی که بیماری پوستی دارند
  • افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند
  • افرادی که سنشان کمتر از 25 سال است.

حرف آخر

در این مقاله از رزت کلینیک، با تزریق بوتاکس زیر چشم به خوبی آشنا شدید. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است که بر اساس گفته پزشکان، بهترین سن تزریق بوتاکس زیر چشم سن بالای 25 تا 30 سال است؛ زیرا تا قبل از این سن، پوستتان چروکی ندارد. پس بهتر است که از بوتاکس کردن این ناحیه جلوگیری کنید. سعی کنید نزد پزشک خوبی بروید و از فیلرهای خوب و مناسب استفاده کنید تا عوارضی را به همراه نداشته باشید. بوتاکس با تغییرات مثبت زیادی همراه است و به همین دلیل، طرفداران زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *