کربوکسی تراپی

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

کربوکسی تراپی یکی از روش های فوق العاده کارآمد برای جوانسازی پوست شناخته می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. با این حال، بهتر است قبل از انجام این عمل، اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید تا بدانید که کربوکسی تراپی به چه صورت انجام می شود و تا چه انتظاری باید از آن داشته باشید. یکی از مهمترین چالش هایی که برای متقاضیان این عمل به وجود می آید، درباره مدت زمان کربوکسی تراپی است. در این مطلب به طور کامل درباره ماندگاری کربوکسی تراپی صحبت می کنیم و می گوییم که این مسئله به چه عواملی بستگی دارد.

در روش کربوکسی، پزشک متخصص بعد از در نظر گرفتن کامل فرد متقاضی، مقدار مشخصی گاز کربن دی اکسید را با استفاده از مواد دیگر که باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شوند را به پوست فرد متقاضی تزریق می کند. این روش تاثیر بسیار زیادی برای از بین بردن ترک های پوستی دارد و می تواند  خون رسانی را در بدن افزایش دهد. اگر شما هم به هر دلیلی دچار چین و چروک های پوستی شده اید و می خواهید صورتی جوان داشته باشید، کربوکسی تراپی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

به طور کلی، مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی می تواند در هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل هم توان گفت که این عمل در همه افراد به یک اندازه ماندگاری دارد. اما به طور کلی، می توانیم انتظار داشته باشیم که مدت ماندگاری کربوکسی تراپی در بیشتر افراد نهایتا یک سال باشد.

ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

با توجه به این موضوع، می توان گفت که کربوکسی تراپی یک روش دائمی برای جوانسازی صورت نیست و اگر می خواهید نتیجه آن برای مدت طولانی تری و در صورت شما نمایان شود، بهتر است در بازه زمانی مشخص و طبق تجویز پزشک، برای تمدید آن اقدام کنید. بیشتر پزشکان اعتقاد دارند که اغلب افراد برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید حداقل بین ۴ تا ۶ جلسه کربوکسی تراپی را انجام دهند.

البته تعداد جلسات این روش بسته به شرایط بدن افراد و هدف او برای رسیدن به نتیجه مورد نظر در کربوکسی تراپی می تواند متفاوت باشد. از سوی دیگر، عوامل متعددی در افزایش یا کاهش ماندگاری این عمل دخیل هستند که ادامه به صورت مفصل درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی به چه عواملی بستگی دارد؟

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، مدت ماندگاری کربوکسی تراپی صورت یا بدن به عوامل متعددی بستگی دارد. هر یک از این عوامل به صورت مجزا و در کنار یکدیگر می توانند تا حد زیادی باعث افزایش یا کاهش مدت زمان ماندگاری این روش شوند. در این قسمت، مهمترین عوامل تاثیرگذار بر مدت ماندگاری کربوکسی تراپی را مشاهده می کنیم.

1. محل تزریق کربوکسی تراپی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کربوکسی تراپی در برخی نقاط بدن نسبت به قسمت های دیگر ماندگاری بیشتری دارد. با مشورت با پزشک متخصص خود، متوجه خواهید شد که آیا قسمتی که شما قصد تزریق مواد کربوکسی دارید، تقریبا چقدر ماندگاری خواهد داشت.

محل تزریق کربوکسی تراپی

2. پزشک مورد نظر

میزان مهارت پزشکی که کربوکسی تراپی را برای شما انجام می دهد، می تواند تاثیر بسیار زیادی در مدت زمان ماندگاری این روش داشته باشد. اگر پزشک مورد نظر شما بدون تخصص و تجربه کافی این عمل را روی شما انجام دهد، ممکن است در سریع ترین زمان ممکن نتیجه آن از بین برود و اصلاً به نتیجه مطلوبی که می خواهید، نرسید.

3. سن متقاضی

اگر زمانی که سن شما کمتر است برای کربوکسی تراپی اقدام کنید، ماندگاری خیلی بیشتری خواهد داشت تا زمانی که در سنین بالا این عمل را امتحان می کنید. البته این اصلاً به این معنا نیست که افرادی که سن آنها زیاد است، نمی توانند نتیجه مطلوبی از این عمل بگیرند؛ در مقابل، ممکن است تنها ماندگاری کربوکسی تراپی در بدن این افراد کمی کوتاه تر باشد.

4. شرایط پوستی

بهتر است به محض مشاهده چین و چروک و شل شدگی پوست خود، برای انجام کربوکسی تراپی اقدام کنید و این عمل را به تعویق نیندازید. زیرا هرچه میزان چین و چروک و افتادگی پوست شما بیشتر باشد، ممکن است ماندگاری این روش کوتاه تر شود.

5. رعایت مراقبت های بعد از عمل

برای این که از کربوکسی تراپی نتیجه مطلوبی بگیرید و مدت زمان ماندگاری آن بیشتر شود، باید مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی که پزشک برای شما توصیه می کند را حتماً رعایت کنید. به عنوان مثال، باید تا چندین روز بعد از تزریق از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات بپرهیزید و تا حد امکان خود را در معرض هوای خیلی گرم قرار ندهید. رعایت این مراقبت ها باعث می شود که در بازه زمانی کوتاه تری به نتیجه مطلوب برسید.

رعایت مراقبت های بعد از عمل

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، رعایت مراقبت های بعد از این عمل می تواند تاثیر بسیار زیادی در مدت زمان ماندگاری آن داشته باشد. به همین دلیل هم باید حتماً تمام تلاش خود را کنید که همه این مراقبت ها را با دقت رعایت نمایید.

نکته جالب توجه درباره کربوکسی تراپی این است که اصلاً نیازی به بستری شدن ندارید و می توانید بعد از انجام این عمل، به فعالیت های روزمره خود بپردازید. اما اگر می خواهید به نتیجه بهتری از این عمل دست پیدا کنید، رعایت مراقبت های زیر ضروری است.

  • عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات
  • عدم استحمام تا حداقل یک روز بعد از کربوکسی تراپی
  • قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • عدم انجام فعالیت های سنگین و ورزش های شدید
  • نوشیدن آب کافی (۸ لیوان در طول روز)
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک

کاربرد کربوکسی تراپی

بسته به محل تزریق، کربوکسی تراپی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و برای قسمت های مختلف بدن مناسب باشد. به عنوان مثال، شما می توانید از این روش برای رفع چین و چروک های پوست و افزایش خون رسانی به صورت استفاده کنید. این در حالی است که برخی از افراد می توانند برای جلوگیری از ریزش موهای خود، کربوکسی تراپی را امتحان کنند.

کاربرد کربوکسی تراپی چیست

به طور کلی، یکی از مهم ترین دلایل بروز مشکل در قسمت های مختلف بدن، عدم خون رسانی کافی به بخش های مختلف است. این در حالی است که کربوکسی تراپی با افزایش میزان کربن دی اکسید در بدن، باعث می شود که خون رسانی در بدن تشدید شود و مشکلاتی مانند چین و چروک های پوستی و ریزش مو تا حدی کنترل شوند.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید که مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد. همان طور که گفتیم، این عمل می تواند تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی پوست صورت داشته باشد. از این رو، بهتر است با رعایت مراقبت های بعد از آن و سایر عواملی که بر این عمل می گذارند، مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی را افزایش دهید.

فراموش نکنید که پزشک متخصص و کلینیک انتخابی شما جزو مهمترین عوامل برای افزایش ماندگاری این عمل به شمار می آیند. شما می توانید کربوکسی تراپی را با استفاده از به روزترین تجهیزات جهان توسط پزشکان کاملا حرفه ای و متخصص در این زمینه، در رزت کلینیک انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *