کربوکسی تراپی

آیا کربوکسی تراپی برای ترک پوستی خطرناک است؟

آیا کربوکسی تراپی برای ترک پوستی خطرناک است

یکی از روش هایی که امروزه اغلب افراد از آن استفاده می کنند، کربوکسی تراپی برای ترک پوستی است. همان طور که از نام این روش هم مشخص است، برای از بین بردن ترک های پوستی از آن استفاده می شود. همچنین برای رفع بیماری های پوستی دیگر مانند چربی اضافی، نارسایی وریدی، سلولیت و شلی پوست کاربرد بسیاری دارد.

به صورت کلی درمان بخش زیادی از بیماری های پوستی را می توان با کربوکسی تراپی انجام داد. اگر شما هم به بیماری های پوستی ذکر شده مبتلا شده اید، استفاده از کربوکسی تراپی گزینه بسیار خوبی برایتان خواهد بود.

قبل از این که کربوکسی تراپی ترک پوست را انجام دهید، باید به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید؛ ایشان نوع ترک پوستی و علت به وجود آمدن آن را بررسی کرده و آن را به طور کامل توضیح می دهد. بعد از این که پزشک نوع بیماری و علت به وجود آمدن آن را تشخیص داد، یک یا چند شیوه برای درمان شما در پیش می گیرد.

یکی از این روش ها، کربوکسی تراپی است که ممکن است در کنار سایر روش ها انجام شود. اگر شما هم می خواهید اطلاعاتی درباره کربوکسی برای ترک های پوستی به دست بیاورید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

علل ایجاد ترک های پوستی یا استرچ مارک

در ابتدا لازم است بدانید که ترک های پوستی چیست؟ استرچ مارک یا همان ترک پوستی، نوعی زخم است که روی بدن افراد ایجاد می شود. معمولا مواقعی که پوست با سرعت زیاد کشیده می شود، این زخم ها را روی بدن می بینیم.

این کشیده شدن سریع پوست، تأثیر نامطلوبی بر کلاژن و الاستین پوست می گذارد و در نتیجه، به پارگی آن ختم خواهد شد. به همین دلیل پوست، ظاهر بدی به خود می گیرد. گاهی این ترک های پوستی، برآمدگی و گاهی فرو رفتگی هستند. همچنین در اوایل، به صورت خط های دراز و قرمز رنگ دیده می شوند.

علل ایجاد ترک های پوستی یا استرچ مارک

ترک های پوستی، زمانی به وجود می آیند که بدن به صورت غیر معمول و سریعی چاق می شود. کلاژن، ماده ای است که موجب به وجود آمدن خاصیت ارتجاعی در پوست می شود. وقتی که مقدار این ماده کم شود، خاصیت ارتجاعی پوست هم کم می شود و ظاهر بدی به خود می گیرد. از علل ترک های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاق شدن سریع، هم در مردان و هم در زنان
  • بارداری
  • پروتز سینه
  • سندروم مارفان
  • افزایش مقدار استروئید در بدن
  • سندروم Ehlers-Danlos

اثر کربوکسی تراپی بر درمان ترک پوستی

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن ترک های پوستی، کربوکسی تراپی است. با استفاده از کربوکسی تراپی برای ترک پوستی که امروزه طرفداران بسیاری هم دارد، زیبایی پوستتان دوباره مثل قبل می شود. افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی مانند چاقی و بارداری، با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند؛ اما از وجود چنین روشی برای درمان آن با خبر نیستند. در روش کربوکسی تراپی ترک پوستی با استفاده از بهترین دستگاه ها حالت قبل پوست شما باز می گردد.

اثر کربوکسی تراپی بر درمان ترک پوستی

همچنین اگر می خواهید از کربوکسی تراپی برای رفع ترک پوستی استفاده کنید، باید بدانید که این روش هیچ خطری ندارد. یعنی شما با مراجعه به یک دکتر خوب و حرفه ای، از شر ترک های پوستی خود خلاص می شوید و هیچ مشکل دیگری هم برایتان پیش نمی آید.

منظور از کربوکسی تراپی برای ترک پوستی چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟ لازم است بدانید که در کربوکسی تراپی، گاز دی اکسید کربن را با استفاده از سوزن های مزوتراپی، به زیر پوست منتقل می دهند. در نتیجه این عمل، میزان گردش خون در ناحیه ای که به آن گاز کربن دی اکسید اضافه شده، افزایش می یابد. سلول ها چاره ای جز جمع آوری CO2 و پخش اکسیژن نخواهند داشت. وقتی که مقدار اکسیژن و گردش خون زیاد شود، سلول ها هم کلاژن و الاستین بیشتری تولید می کنند. در نتیجه این عمل، ترک های پوستی بهبود می یابند.

برای از بین بردن ترک های پوستی به چند جلسه کربوکسی تراپی نیاز است؟

تعداد جلسه های کربوکسی تراپی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.  همچنین برای این که از این روش نتیجه بگیرید، باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید؛ به دلیل این که ترک های پوستی با یک جلسه بهبود نمی یابند و باید چندین جلسه این کار را انجام داد. یکی از عوامل مؤثر در تعداد جلسه های کربوکسی تراپی، میزان و شدت ترک های پوستی است. همچنین با توجه به این که کدام قسمت از بدن کربوکسی تراپی انجام شده، می تواند بر تعداد جلسات تأثیر گذار باشد.

برای از بین بردن ترک های پوستی به چند جلسه کربوکسی تراپی نیاز است

در بیشتر افراد، کربوکسی تراپی 1 تا 2 هفته طول می کشد و در برخی دیگر، ممکن است که این زمان به 10 جلسه هم افزایش یابد. به صورت کلی پزشکان پیشنهاد می دهند که کسانی که کربوکسی تراپی را انجام داده اند، هر یک سال یک بار آن را تکرار کنند تا روند بهبود به خوبی پیش رود و از درمان شدن بیماری اطمینان خاطر داشته باشند.

مزایای استفاده از کربوکسی تراپی برای ترک پوستی

همان طور که تا کنون متوجه شده اید، کربوکسی تراپی فواید بسیاری دارد. این مزایا، برای همه افراد به وجود می آیند و بین مرد و زن فرقی نمی کند. برخی از مزایای کربوکسی تراپی برای ترک پوستی عبارت اند است:

  • از بین بردن ترک های پوستی بدن بدون هیچ درد یا زحمتی
  • روشن تر شدن ناحیه پوست کربوکسی تراپی شده
  • افزایش یافتن کلاژن موجود در پوست
  • سفت تر شدن پوست

سخن نهایی

در این مقاله از رزت کلینیک، متوجه شدید که کربوکسی تراپی برای ترک پوستی چیست. اگر شما هم می خواهید کربوکسی برای ترک پوستی را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که به یک مرکز خوب و حرفه ای مراجعه کنید؛ زیرا فرایندهای این چنینی، به صورت مستقیم بر پوست و بدن شما تأثیر می گذارند.

قیمت کربوکسی تراپی برای ترک پوستی هم مانند تعداد جلسات، به عوامل مختلفی وابسته است. معمولا هر چه هزینه کربوکسی تراپی برای ترک پوست بالاتر باشد؛ به معنای این است که ترک های موجود بد پوست شما نیز زیادتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *