لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

یکی از مهمترین سوالاتی که بسیاری از افراد درباره لیزر مو زائد می پرسند، این است که چه تعداد جلسه باید برای این عمل مراجعه کنیم؟ تعداد جلسات لیزر موهای زائد به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و نمی توان گفت که تعداد این جلسات برای همه افراد مشابه یکدیگر است.

در این مقاله، ما اطلاعات کاملی درباره تعداد جلسات لیزر در اختیار شما قرار می دهیم تا بهتر متوجه شوید که باید چند جلسه برای لیزر موهای زائد بدن و یا صورت مراجعه کنید تا به طور کامل از بین بروند و پوستی بدون مو داشته باشید. پس اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد به دست بیاورید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چه عواملی بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن تاثیر می گذارد؟

 همان طور که پیش از این نیز گفتیم، عوامل متعددی موجب تفاوت در تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد می شوند. با توجه به این موارد، شما می توانید بهتر متوجه شوید که آیا تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن شما زیاد می شود یا کم. این عوامل عبارت اند از:

ناحیه لیزر

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باعث می شود تعداد جلسات لیزر درمانی مو تفاوت داشته باشد، ناحیه تحت درمان است. به عنوان مثال، تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت با دست یا پا کاملاً متفاوت است. دلیل این موضوع هم این است که چرخه رشد طبیعی موهای ناحیه های مختلف بدن به طور کامل با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال، تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی نسبت به صورت بیشتر است و برای صورت، باید در بازه زمانی کوتاه تری مراجعه کنید. شما می توانید با مشورت کردن با افراد متخصص، متوجه شوید که کدام نواحی از بدن به تعداد جلسات بیشتری برای لیزر نیاز دارند.

نوع پوست و موی هر فرد

از دیگر عوامل فوق العاده مهم برای تعداد جلسات لیزر موهای زائد این است که نوع پوست و موی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به این صورت که ممکن است فرایند رشد مو در بدن برخی از افراد سریع تر و در بدن بعضی از افراد کندتر باشد و همین امر، باعث می شود که تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد در بدن افراد متفاوت شود.

علاوه بر مو، هرچه پوست شما روشن تر و موهای شما تیره تر باشد، لیزر بهتر روی آن جواب می دهد.  این در حالی است که افرادی با پوست تیره به خاطر داشتن ملانین بیشتر، به تعداد جلسات بیشتری برای لیزر نیاز دارند.

سن فرد

 هرچه افراد در بازه سنی کمتری برای لیزر کردن موهای زائد خود اقدام کنند، احتمال این که لیزر روی بدن آنها جواب بدهد، بیشتر است. در نتیجه، این افراد در تعداد جلسات کمتری می توانند به نتیجه دلخواه خود برسند. البته برای لیزر موهای زائد بدن افراد باید حتماً به سن بلوغ رسیده و این دوره را گذرانده باشند.

جنسیت فرد

از مهم ترین مسائلی که می تواند تا حد خیلی زیادی باعث تفاوت در فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد شود، جنسیت فرد است. همان طور که می دانید، نحوه رویش موها و حتی مدل آنها در بدن مردان با زنان به طور کامل متفاوت است. علاوه بر این، مردان دارای موهای ضخیم تر و تیره تری هستند و بیشتر مواقع مردان موی خیلی بیشتری نسبت به خانم ها دارند. همین موضوع باعث می شود که بیشتر مواقع لیزر موهای زائد مردان نسبت به خانم ها طولانی تر شود.

میزان نتیجه دلخواه

بیشتر خانم هایی که برای لیزر موهای زائد اقدام می کنند، دوست دارند بدن آنها به طور کامل بدون مو باشد. در این شرایط، طبیعتاً آنها باید برای بازه زمانی خیلی طولانی تری برای لیزر اقدام کنند تا روی پوست آنها هیچ مویی وجود نداشته باشد.

این در حالی است که برخی از افراد دیگر و به خصوص آقایان، با وجود مقدار خیلی کم مو با تراکم کمتر روی پوست خود، مشکلی ندارند. در نتیجه، آنها در بازه زمانی کوتاه تری جلسات لیزر را به اتمام می رسانند تا تراکم کمی از مو روی بدن آنها وجود داشته باشد.

شرایط بدنی افراد

ممکن است بدن هر فرد نسبت به فرد دیگر در برابر دستگاه لیزر واکنش متفاوتی نسبت به خود نشان دهد. این مسئله می تواند یکی از مهم ترین عوامل تفاوت در تعداد جلسات لیزر موهای زائد در نظر گرفته شود. بیشتر مواقع ژنتیک روی این امر تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

دستگاه و کلینیک لیزر

در نهایت، آخرین و مهمترین مسئله ای که می تواند باعث تفاوت در تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد شود، دستگاه انتخابی شما و کلینیکی است که در آنجا لیزر را انجام می دهید. اگر دستگاه مورد نظر شما برای لیزر موهای زائد کیفیت بالایی داشته باشد و کاملاً جدید باشد، در تعداد جلسات کمتری می تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند.

این در حالی است که در برخی مراکز به خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی و استفاده از دستگاه های قدیمی، برای از بین بردن کامل موها باید تعداد جلسات خیلی بیشتری مراجعه کنید. این امر باعث افزایش هزینه و اتلاف وقت شما خواهد شد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، باید بدانید که تعداد جلسات لیزر از هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است. به علاوه، خیلی مهم است که شما بدانید می خواهید کدام نواحی از بدن خود را لیزر کنید. اما به طور کلی، افراد متخصص اعلام کرده اند که تعداد جلسات لیزر موهای زائد بین ۶ تا ۹ جلسه خواهد بود.

در این بازه زمانی، افراد باید به صورت ماهیانه و مداوم لیزر را انجام دهند و این عمل نباید به طور کامل قطع شود و فقط فاصله بین هر جلسه تا جلسه بعد طولانی تر خواهد شد. به عنوان مثال، بعد از گذشت ۹ ماه، تعداد جلسات لیزر از هر ماه به دو ماه یک بار و سپس سه ماه یک بار تغییر پیدا می کند. با رعایت این فاصله زمانی در لیزر، می توانید به نتیجه بسیار خوبی دست پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب برای شما عزیزان توضیح دادیم که تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر بوده و این مسئله به چه فاکتورهایی بستگی دارد. پس اگر می خواهید بدانید که لیزر مو چند جلسه است و تقریباً چقدر باید برای این عمل وقت بگذارید، باید بگوییم که به عوامل بالا توجه کنید و با فرد متخصص مشورت نمایید.

اگر می خواهید به نتیجه قابل قبولی از لیزر دست پیدا کنید، باید حتماً به کلینیک معتبر و پزشک متخصصی مراجعه کنید. در رزت کلینیک، لیزر موهای زائد بدن و صورت با استفاده از بهترین و به روزترین دستگاه ها توسط افراد کاملاً متخصص و حرفه ای انجام می شود. از این رو، می توانید اطمینان داشته باشید که با ادامه تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن در این مرکز، به پوستی صاف و بدون مو دست پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *