لیزر موهای زائد

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند

از اختراع روش لیزر موهای زائد بدن به عنوان یک روش ایمن، بی خطر و بدون عارضه، حدود 60 سال می گذارد و در طول این سال ها دستگاه های لیزر موی زائد دچار تغییر و تحولاتی شده اند. این دستگاه ها به طورکلی پیشرفت هایی کرده اند که باعث شده است عوارض لیزر و مشکلات احتمالی ناشی از آن کاهش یابد. اما با این حال، هنوز هم برخی از افراد بنا به دلایلی مثل مصرف دارو و یا شرایط جسمی نمی توانند از این دستگاه ها استفاده کنند. اکنون این سؤال پیش می آید که چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

چرا لیزر موی زائد ممکن است برای بعضی ها مناسب نباشد؟

بسیاری از بیماری ها و مشکلات با ایجاد عوارض پوستی مانع از انجام لیزر می شوند. لیزر موی زائد روشی بدون عارضه ای برای ازبین بردن موهای زائد در هر سنی است؛ اما این موضوع که فردی در شرایط فعلی نتواند از این روش استفاده کند، این معنی را می دهد که لیزر امکان دارد با برخی از شرایط جسمی افراد در حال حاضر تداخل ایجاد کند. برای مثال لیزر موهای زائد با تابش متمرکزی از پرتوهای نوری باعث داغ شدن و در نتیجه سوختن موی زائد می شود. در همین حین فولیکول های سازنده مو آسیب می بینند و دیگر رشد نمی کنند.

اکنون می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چه کسانی نباید لیزر کنند؟ مصرف برخی از داروها می تواند جذب انرژی لیزر توسط بافت پوست را افزایش دهد که این موضوع درد و سوختگی را به همراه دارد؛ بنابراین اگر قصد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی خود را دارید، باید تا زمان تغییر وضعیت جسمی و شرایط سایر داروهایی که استفاده می کنید، عمل لیزر را به تعویق بیندازید.

چه کسانی نباید لیزر انجام دهند؟

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟ شاید این سؤال شما هم باشد. بعضی اوقات دلایلی مانع از انجام لیزر موهای زائد مردان و زنان می شوند و گاهی ربطی هم به جنسیت ندارند. برخی از این دلایل مربوط به وجود برخی از بیماری ها و مصرف داروها می شوند؛ برخی دیگر از ممنوعیت ها به وضعیت پوست، سبک زندگی و بارداری فرد می پردازند. افرادی که در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند، بهتر است لیزر موی زائد بیکینی و سایر اعضای بدن خود را به تأخیر بیندازند:

  • کسانی که قبل از انجام لیزر عفونت یا بیماری پوستی فعالی دارند.
  • کسانی که مشکلات هورمونی دارند.
  • کسانی که جوش و اسکار فعال قبل لیزر دارند.
  • قسمت هایی از بدن که تتو دارد.
  • افرادی که تبخال فعال قبل لیزر دارند.
  • آن دسته از عزیزان که سنشان بیشتر از 70 الی 80 سال است.
  • زنان باردار و یا افرادی که قصد دارند باردار شوند.

چرا زنان باردار نباید لیز موهای زائد انجام دهند؟

در لیست چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند نام زنان باردار را دیدید و ما حالا قصد داریم دررابطه با چرایی این موضوع با شما گفت وگو کنیم. دانشمندان تابه حال هیچ مطالعه انسانی درباره اثبات ایمنی لیزر موهای زائد در زمان بارداری انجام نداده اند؛ بنابراین، متخصصان معمولاً لیزر موهای زائد را به زنان باردار توصیه نمی کنند. دلیل این امر این است که معمولاً در دوران بارداری بدن فرد دچار تغییرات هورمونی می شود و ناخواسته رشد موهای زائد هم در قسمت های مختلف بدن شدت پیدا می کند.

اگر پس از اتمام دوره بارداری این موها از بین نرفتند، شاید پزشکان به شما توصیه کنند که چند هفته بعد از زایمان برای لیزر موهای زائد اقدام نمایید. عوارض جانبی لیزر موی زائد در دوره شیردهی هنوز به طور مشخص واضح نیست و پزشکان برای جلوگیری از آسیب احتمالی به مادر و فرزند، در دوره بارداری و شیردهی این کار را منع کرده اند.

چرا افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

اکنون که دیگر تا حدودی می دانید که چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند و لیزر برایشان تأثیر منفی دارد، زمان آن رسیده است که درباره علت این قضیه بحث کنیم. مصرف برخی از داروها ممکن است که روی نتیجه لیزر تأثیر بگذارد و اثربخشی آن را کاهش دهد. همچنین شاید برخی از داروها سبب رشد بیش از حد مو بعد از لیزر شوند.

داروهایی هم هستند که پوست شما را حساس می کنند و همین امر سبب می گردد که پوستتان با کوچک ترین تحریکی آسیب ببیند و اثر زخم و سوختگی روی آن باقی بماند؛ بنابراین، افرادی که از این نوع داروها استفاده می کنند، نباید از لیزر موهای زائد انجام دهند. این داروها شامل موارد زیر می شوند:

  • ماینوکسیدیل
  • آکوتان
  • داروی کنترل هورمون تیروئید
  • دارو های حاوی ترکیبات طلا

چرا افرادی که بیماری های پوستی دارند نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

بیمارهای پوستی مثل لوپوس، پسوریازیس، کلوئید، هیرسوتیسم می توانند میزان اثربخشی لیزر را کاهش دهند یا باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته ای روی پوست شما شوند. علت مناسب نبودن لیزر موهای زائد صورت و بدندر این گونه افراد،تحریک شدن پوست و عود کردن بیماری در ناحیه لیزر شده، است. در این مورد بهتر است با پزشک مشورت کنید تا به شما بگوید چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند.

در صورت تشخیص پزشک، می توان با تنظیمات درجه انرژی لیزر و نوع پالس تا حدودی موهای زائد را برای این افراد رفع کرد. این نکته را از یاد نبرید که انجام لیزر موی زائد برای بیماران مبتلا به لوپوس، ممنوع و مضر است؛ زیر پوست آنها در برابر نور حساس است.

چرا افرادی که اختلالات هورمونی دارند نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

افرادی که به هر دلیلی دچار مشکل اختلال هورمونی هستند، لیزر موهای زائد روی آنها هیچ تأثیر ندارد و حتی ممکن است که به پوستشان هم آسیب برساند. اختلالات هورمونی معمولاً باعث افزایش و رشد بیش از حد موهای زائد و گاهی هم موجب پر پشتی و ضخامت مو می شوند. تا زمانی که مشکلات هورمونی خود را برطرف نکنید، لیزر موهای زائد روی شما تأثیر نمی گذارد.

چرا افرادی که آسیب پوستشان آسیب دیده است نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

پوست هایی که مشکلاتی همچون جوش چرکی، آکنه دائمی، ضایعه عفونی و اگزما دارند، نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؛ زیرا انجام این کار موجب پخش عفونت داخل خون می شود. همچنین اگر قصد دارید از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده نمایید، تاتو نکنید؛ زیرا اشعه لیزر در پوستی که به دلیل تتو رنگ دانه تیره بسیار زیادی دارد، از لایه های پوست عبور نمی کند و در نتیجه به فولیکول مو نمی رسد.

سخن نهایی

در این مقاله آموختید که چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند و دلایل هر مورد را توضیح دادیم. انجام لیزر موهای زائد برای برخی افراد به خاطر شرایطی که مناسب نیست و ممکن است حتی این کار برای آنها نتایج و اثربخشی مطلوبی نداشته باشد. برخی از مشکلات مانند مصرف دارو، بیماری های پوستی، سبک زندگی و مشکلات هورمونی مانع از انجام لیزر می شوند و کسانی که این مشکلات را دارند، باید قبل از هر کاری نزد پزشک بروند و مشورت بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *