لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی امکان پذیر است؟

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

یکی از مهمترین چالش های بسیاری از خانم هایی که در دوره شیردهی هستند، این است که آیا می توان در این دوره لیزر موهای زائد را انجام داد؟ برای پاسخ به این افراد، باید بگوییم که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی شرایط خاصی دارد که شما با رعایت این موارد، می توانید از سلامت فرزند خود در این دوران مطمئن شوید. ما در این مقاله به طور کامل برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که لیزر موهای زائد تناسلی زنان در دوران شیردهی به چه صورت انجام می شود و آیا برای بدن خود مادر یا فرزند او ضرر دارد یا خیر.

به طور کلی، شما باید حتماً قبل از لیزر موهای زائد اطلاعات و شرایط خود را به طور کامل در اختیار اپراتور و پزشک مورد نظر خود ارائه دهید. به خصوص زمانی که خانم ها در دوره شیردهی هستند، باید بدانند که هرچیزی که روی بدن آنها تأثیر بگذارد، می تواند روی نوزادی که از او شیر می خورد هم تأثیرگذار باشد. این مسئله درباره لیزر موهای زائد نیز صدق می کند. اگر شما هم در دوران شیردهی هستید و می خواهید لیزر را انجام دهید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ضرر دارد؟

به طور کلی، لیزر در دوران شیردهی تاثیر خیلی بدی ندارد و نمی تواند روی غدد شیر تاثیر بگذارد. زیرا نحوه عملکرد لیزر به این صورت است که تنها روی لایه های سطحی پوست تاثیر می گذارد و اصلاً به سطوح پایین تر بدن نمی رسد. به همین دلیل است که شما برای از بین بردن تمام موهای بدن خود باید چندین جلسه برای لیزر اقدام کنید.

از این رو، می توان گفت که لیزر موهای زائد تناسلی نمی تواند روی غدد شیر بانوان شیرده تاثیر بگذرد. اما به طور کلی، اگر شما بخواهید در نزدیکی سینه خود را لیزر کنید، شاید بهتر باشد که این عمل را تا بعد از دوران شیردهی به تعویق بیندازید.

اگرچه تحقیقات موثقی درباره تاثیر لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد، اما برای جلوگیری از بروز خطر و ریسک نکردن، بهتر است تا حد امکان لیزر موهای زائد را به بعد از دوران بارداری و شیردهی بیندازید.

همه چیز درباره لیزر در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد با استفاده از اشعه هایی که به پوست می تواند، فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، این روش نمی تواند هیچ گونه تاثیر مخربی روی روند شیردهی مادر بگذارد. البته توجه داشته باشید که تخصص و تجربه اپراتور لیزر نیز تاثیر زیادی در این امر دارد.

نکته بسیار مهمی که باید درباره لیزر موهای زائد بدن در دوران شیردهی به آن توجه خیلی زیادی داشته باشید، این است که در دوران بارداری، در بدن تغییرات هورمونی به وجود می آیند. این تغییرات موجب می شوند که لیزر موهای زائد با اختلال مواجه شوند و شاید نتیجه ای که خارج از دوران شیردهی به دست آورده اید، در این دوران به وجود نیاید.

همان طور که می دانید، هورمون های موجود در بدن تاثیر بسیار زیادی در روند رشد مو دارند. از طرف دیگر، خانم ها در دوران شیردهی دچار تغییرات هورمونی می شوند و فولیکول های موی آنها تغییر می کنند. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که با لیزر موهای زائد در شیردهی به نتیجه ای که انتظارش را دارید، نرسید.

چه مدت بعد از زایمان میتوان لیزر کرد؟

از مهمترین سوالاتی که خیلی از خانم ها درباره لیزر موهای زائد تناسلی می پرسند، این است که تقریباً چقدر بعد از زایمان، امکان لیزر کردن وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که خانم ها می توانند برای لیزر مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تقریباً پس از چند هفته از گذشت این عمل برای لیزر اقدام کنند.

لازم به ذکر است که اگر برای لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی به کلینیک های معتبر و با کیفیت مراجعه کنید، پزشکان متخصص به طور کامل شما را از روند لیزر در این دوران آگاه می کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که آنها به شما پیشنهاد دهند تا برای لیزر موهای زائد در زمان شیردهی اقدام نکنید و این عمل را به بعد از این دوران بیندازید.

اما در صورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی مشکلی ندارد، باید حتماً شرایط بدنی شما به گونه ای باشد که بتوانید برای لیزر اقدام کنید. برای مثال، در زمان زایمان مطمئناً مشکلاتی برای بدن به وجود می آیند و شما باید بعد از التیام همه زخم ها، جلسات لیزر را آغاز نمایید. باز هم درباره شروع جلسات لیزر در دوران شیردهی با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا در دوران شیردهی می توان لیزر بیکینی انجام داد؟

اگر اپراتور متخصص و ماهری عمل لیزر موهای زائد تناسلی زنان را انجام دهد، بدن شما کاملاً ایمن خواهد بود و مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که پوست ناحیه بیکینی نسبت به سایر مناطق بدن حساس تر است و شاید احساس درد خیلی کمی داشته باشید. اما به طور کلی، لیزر موهای زائد تناسلی تاثیری روی هورمون های شیر ندارد و به همین دلیل هم نمی تواند روی نوزاد تاثیر منفی بگذارد.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شده باشید که لیزر موهای زائد در دوران بارداری به صورت مستقیم روی نوزاد تاثیر نمی گذارد. زیرا لیزر فقط سطح ابتدایی پوست را مورد هدف قرار می دهد و اصلاً نمی تواند روی هورمون های اصلی بدن تاثیر بگذارد.

با این حال، تنها دلیلی که باعث شده خیلی از افراد لیزر موهای زائد صورت در دوران شیردهی یا لیزر نواحی دیگر بدن در این دوران را پیشنهاد نکنند، این است که در دوران شیردهی هورمون های بدن خانم ها دچار تغییراتی می شوند و به همین دلیل فولیکول های مو تحت تاثیر قرار می گیرند. در نتیجه، شاید انتظاری که از لیزر موهای زائد دارید، در دوران شیردهی حاصل نشود. از این رو، بیشتر افراد پیشنهاد می کنند که لیزر مو در دوران شیردهی انجام نشود و بعد از پایان دوره شیردهی، برای شروع جلسات لیزر اقدام کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل در لیزر موهای زائد در هر دورانی از زندگی، کیفیت بالای دستگاه و تخصص داشتن اپراتور لیزر است. اگر شما هم می خواهید در دوران بارداری یا شیردهی برای لیزر موهای زائد اقدام کنید، بهتر است حتماً به کلینیک های معتبر و با کیفیت بروید. رزت کلینیک با ارائه بهترین و به روزترین دستگاه های لیزر و اپراتورهای کاملاً با تجربه، به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی می کنند تا مطمئن شوید که آیا لیزر موهای زائد در زمان شیردهی مناسب است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *