بوتاکس

مهمترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل یکی از بهترین و جدیدترین روش هایی است که از طریق آن می توان از میزان بوی عرق زیر بغل کاست. با این حال، اگر شما هم قصد انجام این روش ها را دارید، باید حتماً مراقبت های بعد از آن را یاد بگیرید. در این مقاله، به طور کامل مهمترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل را برای شما توضیح می دهیم و می گوییم که چطور باید با استفاده از این مراقبت ها، به بهترین نتیجه از بوتاکس زیر بغل دست پیدا کنید. پس اگر شما هم می خواهید این روند را انجام دهید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

کاربرد و مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

قبل از این که درباره مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل صحبت کنیم، بد نیست اطلاعات خود درباره کاربرد و مزایای این روش را افزایش دهید. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، مهمترین کاربرد این روش، به منظور از بین بردن و یا حداقل کم کردن تعریق زیر بغل است. این روش از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا نیز مورد تایید واقع شده است.

لازم به ذکر است که همه افراد در بدن خود غدد تعریق دارند به همین دلیل هم عرق کردن در همه نواحی بدن و به خصوص زیر بغل، کاملاً عادی است. با این حال، ممکن است این عرق در بدن برخی از افراد بوی فوق العاده نامطبوعی داشته باشد. در این شرایط، با استفاده از بوتاکس زیر بغل می توان این بوی نامطبوع را تا حد خیلی زیادی کنترل کرد.

کاربرد و مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

از سوی دیگر، بوتاکس زیر بغل مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم توانسته طرفداران زیادی در سراسر جهان به سمت خود جلب کند. مهم ترین مزیت این روش، این است که بعد از انجام آن دیگر از شر عرق خیلی زیاد و بوی نامطبوع در نواحی زیر بغل خلاص می شوید.

پس اگر به خاطر بوی بد زیر بغل خود احساس سرافکندگی و خجالت داشتید، هم اکنون با بوتاکس این احساس از بین خواهد رفت و می توانید بدون هیچ گونه مشکلی در جمع های دوستانه و رسمی مورد نظر خود حاضر شوید.

آیا بوتاکس زیر بغل بو را متوقف می کند؟

موضوع دیگری که باید قبل از شناخت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل بدانید، این است که آیا واقعاً این روش می تواند برای متوقف کردن بوی زیر بغل کارساز باشد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که این روش به صورت ۱۰۰ درصدی همه بوی زیر بغل را از بین نمی برد. در عوض، با استفاده از تزریق بوتاکس می توان این مقدار تعریق زیر بغل خود را بین ۸۲ تا ۸۷ درصد کم کنید. کاهش تعریق زیر بغل تا همین حد هم می تواند تا حد متوقف شدن آن مفید باشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

 بعد از کسب اطلاعات کافی درباره تزریق بوتاکس زیر بغل و میزان عملکرد آن، نوبت به آن می رسد که کارهایی که باید بعد از این عمل انجام دهید را نام ببریم. حداقل تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس در نواحی زیر بغل خود، از لمس کردن، ماساژ دادن و یا خاراندن این نواحی تا حد امکان خودداری کنید. همچنین اگر اهل ورزش کردن هستید، پیشنهاد می کنیم که ورزش کردن خود را تا دو روز بعد از تزریق بوتاکس به تعویق بیندازید.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

خوشبختانه مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل خیلی سخت نیست و شما می توانید خیلی راحت با رعایت این موارد، به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. بسیاری از پزشکان و متخصصان پیشنهاد می کنند که تا ۴ ساعت بعد از تزریق این ماده در نواحی زیر بغل، از مصرف اسپری های ضد تعریق و انواع دئودرانت ها جلوگیری کنید. همچنین تا حد امکان در این بازه زمانی موادی مانند الکل، آسپرین و ویتامین E مصرف نکنید.

علاوه بر این موارد، شما باید حتی قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل هم تحت نظر پزشک باشید و بر اساس توصیه های او، برای تزریق آماده شوید. برای مثال، بهترین کاری که باید قبل از تزریق بوتاکس انجام دهید، شیو کردن موهای زیر بغل است. پس حتماً از یک هفته قبل از تزریق بوتاکس در این ناحیه، موهای زائد را از بین ببرید.

تا یک هفته پس از تزریق هیچ یک از درمان های زیر را انجام ندهید:

مهمترین مراقبت بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل این است که تا یک هفته بعد از این عمل، تا حد امکان برخی درمان های دیگر را انجام ندهید. چرا که ممکن است بوتاکس با برخی از این درمان ها اختلال به وجود بیاورند و دچار مشکل شوید. پس اگر قصد انجام بوتاکس زیر بغل را دارید، بهتر است حتما تا یک هفته بعد از تزریق، به هیچ عنوان درمان هایی که در ادامه نام می بریم را انجام ندهید. بعد از گذشت دو هفته از تزریق بوتاکس زیر بغل می توانید برای انجام این درمان ها اقدام کنید.

  • الکترولیز
  • میکرودرم آبریژن
  • لیزر درمانی
  • هر نوع درمان الکتریکی زیبایی

آیا می توان بعد از بوتاکس زیر بغل دوش گرفت؟

یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از افراد درباره مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل می پرسند، این است که آیا می توان بعد از انجام این عمل دوش گرفت؟ حتی اگر خواستید بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل دوش بگیرید، باید حتماً با آب سرد و یا ولرم انجام دهید. به هیچ عنوان برای دوش گرفتن از آب گرم استفاده نکنید.

آیا می توان بعد از بوتاکس زیر بغل دوش گرفت

زیرا آب گرم موجب می شود که بوتاکس تغییر شکل بدهد و ممکن است زیر بغل شما دچار عارضه های خیلی بدی شود. برای مثال، اگر با استفاده از آب بعد از بوتاکس زیر بغل دوش بگیرید، ممکن است سم و مواد بوتاکس به قسمت هایی از بدن برسد که اصلاً هدف شما نیستند و عوارض متعددی در این نواحی رخ بدهند.

چه مدت طول می کشد تا تاثیر بوتاکس زیر بغل شروع شود؟

مدت زمان آغاز نتیجه بوتاکس زیر بغل بسته به بدن فرد، می تواند متفاوت باشد. با این حال، بیشتر مواقع نهایتاً بین ۲ تا ۴ روز بعد از تزریق، نتایج آن آغاز می شود. البته نتیجه نهایی این عمل بعد از ۲ تا ۳ هفته نمایان خواهد شد. توجه داشته باشید که این روش تاثیر دائمی ندارد و باید بعد از ۹ تا ۱۲ ماه، مجدداً برای تزریق بوتاکس زیر بغل اقدام کنید.

بعد از بوتاکس زیر بغل می توان لیزر کرد؟

 مهم ترین سوالی که خیلی از افراد درباره این زمینه می پرسند، این است که آیا بعد از بوتاکس زیر بغل میشه لیزر کرد؟ لیزر موهای زائد بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل امکان پذیر است. با این حال، باید بگذارید حداقل دو روز از تزریق بوتاکس در این ناحیه گذشته باشد تا بتوانید لیزر را انجام دهید. به هیچ عنوان در بازه زمانی کوتاه تری و به محض تزریق بوتاکس، برای لیزر موهای زائد در این منطقه اقدام نکنید.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، این روش می تواند کمک بسیار زیادی به کاهش تعریق و بوی نامطبوع عرق در ناحیه زیر بغل شود. با این حال، برای این که به بهترین نتیجه از این روش دست پیدا کنید، باید حتماً مراقبت های بعد از این عمل را به درستی انجام دهید. علاوه بر این، مراجعه به افراد متخصص و کلینیک های معتبر نیز می تواند در این زمینه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *