بوتاکس

11 تا از مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم که باید رعایت کنید

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

در صورت همه افراد وقتی که سنشان بالا می رود و وارد میانسالی می شوند، چین و چروک هایی به وجود می آیند. این چین و چروک ها موجب از بین رفتن اعتماد به نفس آنها شده و باعث می شوند که فکر کنند به اندازه کافی زیبا نیستند. به همین دلیل اغلب مردم به دنبال روش هایی هستند که از پیر شدنشان جلوگیری کنند. یکی از این روش ها، بوتاکس است. بوتاکس یک راه فوق العاده برای از بین بردن چروک های صورت است. اگر شما هم می خواهید مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم را انجام دهید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

چه عواملی که باعث ایجاد چین و چروک پیشانی و دور چشم می شوند؟      

علاوه بر افزایش سن، عوامل مختلف دیگری بر پیری پوست و چروک شدن آن تأثیر می گذارند. وراثت، از آن دسته عواملی است که می تواند موجب به وجود آمدن چین و چروک در صورت شما شود. همین طور افرادی که استرس زیادی را تحمل می کنند زودتر از بقیه پوستشان چروک می شود.

کسانی که به پوست خود رسیدگی نمی کنند و پوستی خشک دارند هم پوستشان چروکیده می شود. اخم کردن یا خندیدن زیاد و حرکت دادن زیاد ابروها نیز موجب می شود که چین و چروک هایی در صورتتان ببینید. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و نداشتن خواب کافی هم می تواند پوست را چروک کند.

چرا مراقبت های بوتاکس پیشانی و دور چشم اهمیت زیادی دارد؟

قطعا شما هر کاری را نزد یک پزشک انجام دهید، باید برخی از کارها را رعایت کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید. بوتاکس پیشانی هم از این قاعده جدا نیست. مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر به خوبی مراقبت های بوتاکس پیشانی و دور چشم را رعایت کنید، دوره نقاهت کوتاه تر شده و نتیجه تزریق بوتاکس، به چیزی که از ابتدا می خواستید نزدیک تر می شود. همچنین ماندگاری اثر تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم هم بیشتر می شود. همین طور هر چقدر که بهتر مراقبت کنید، برای ترمیم آن در جلسه های بعدی باید هزینه کمتری پرداخت کنید.

قبل از بوتاکس پیشانی و دور چشم

تا کنون علت اهمیت مراقبت های بعد بوتاکس پیشانی را دانستید. در این مرحله به بیان مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس می پردازیم. برای این که به خوبی نتیجه بوتاکس را مشاهده کنید، از یک هفته قبل از بوتاکس، به هیچ عنوان نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید.

همین طور مصرف دخانیات را باید از یک هفته قبل از تزریق قطع کنید؛ زیرا قدرت دفاعی و بازسازی بدن را کاهش می دهد و موجب طولانی تر کردن روند بهبود بوتاکس می شود. مصرف الکل هم مانند سیگار، باید از دو هفته قبل از بوتاکس متوقف نمایید.

نباید از چندین ماه قبل از این عمل، پوست خود را برنزه کنید؛ زیرا پوست بعد از برنزه شدن فوق العاده حساس می شود و ممکن است که مشکلاتی برایش به وجود بیاید و تا وقتی که پوست به حالت اولیه خود بر نگردد، پزشک برایتان تزریق را انجام نمی دهد. از دیگر مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس می توان به گزارش کامل وضعیت سلامتی به پزشک اشاره کرد؛ شما باید پزشک خود را درباره شرایط جسمیتان و هر نوع بیماری که دارید، آگاه کنید. حتی اگر آن بیماری از نظر خودتان مهم نباشد.

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

انجام دادن مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم که خیلی آسان و راحت هم هستند، از واجبات است. تا قبل از 24 ساعت از تزریق بوتاکس، سرتان را خم نکنید و آن را به سمت بالا نگه دارید. استفاده از داروهای رقیق کننده خون بعد از تزریق هم ممنوع است. بعد از گذشت 48 ساعت از تزریق بوتاکس، می توانید به حمام و استخر بروید. قبل از گذشت 4 ساعت از تزریق، نباید محلی که به آن بوتاکس تزریق شده را لمس کنید و فشار دهید.

علاوه بر این موارد، از انجام فعالیت های ورزشی سنگین و سخت بعد از بوتاکس خودداری کنید. می توانید برای این که درد خود ار کاهش دهید، از یخ استفاده کنید؛ قرار دادن یخ بر روی ناحیه بوتاکس شده می تواند برجستگی و درد شما را کاهش دهد. نباید از کلاه یا پیشبندی که بر روی محل تزریق فشار وارد می کند استافه کنید. برای اینکه بهتر از تزریق بوتاکس نتیجه بگیرید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تا بعد از گذشت 24 ساعت، پوست را مالش ندهید.
  • تا 3 ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس، آرایش نکنید. روزهای بعد هم حواستان باشد که فشاری به این نقاط وارد نشود.
  • اگر دور چشم یا ناحیه تزریق شده خارش گرفت، خیلی آرام و با احتیاط آن را رفع کنید.
  • تا 24 ساعت پس از تریق، نوشیدن الکل و استفاده از دخانیات ممنوع است.

موارد منع تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

بعد از این که از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی آگاه شدید، باید بدانید که آیا می توانید بوتاکس تزریق کنید یا خیر. برخی از افراد به دلیل شرایط خاصی که دارند، به هیچ عنوان نباید تزریق بوتاکس داشته باشند. افرادی که نمی توانند بوتاکس خط اخم و دیگر نقاط صورت را تزریق کنند عبارت اند از:

  • افرادی که به مواد بوتاکس حساسیت دارند.
  • بانوانی که باردار و یا شیرده هستند.
  • کسانی که پوستشان بیش از حد چروک است؛ زیرا نتیجه خوبی را برای آنها به ارمغان نمی آورد.
  • کسانی که داروهایی برای قبل مصرف می کنند.
  • کسانی که به مشکلات عصبی و روانی مبتلا هستند.
  • زنان و مردانی که به بیماری های عفونی و التهابی در اطراف صورت مبتلا هستند.

مدت ماندگاری بوتاکس پیشانی و دور چشم

اگر مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم را به خوبی انجام دهید، بدون هیچ نگرانی تا 9 ماه بوتاکس روی صورتتان می ماند. بوتاکس تأثیر خود را حداقل 3 و حداکثر 9 ماه بر روی صورت افراد حفظ می کند. معمولا نتیجه برای کسانی که برای اولین بار بوتاکس تزریق می کنند، کمتر از افرادی است که چندبار این کار را انجام داده اند. می توانید هر 4 تا 5 ماه بوتاکس خود را ترمیم کنید.

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

بوتاکس ها برندهای مختلفی دارند که قیمت آنها هم با یکدیگر فرق می کند. مثلا برندهای مشهور، گران تر از برندهای ناشناخته هستند. همچنین هر چقدر که چین و چروک صورت بیشتر باشد، باید بوتاکس بیشتری تزریق شود؛ پس در نتیجه هزینه هم بالاتر می رود.

از دیگر عواملی که موجب تغییر هزینه تزریق بوتاکس می شود، کلینیکی است که برایتان کار تزریق را انجام می دهد؛ هر چقدر که این کلینیک پیشرفته تر باشد و پزشکان بهتری داشته باشد، هزینه بیشتری دریافت می کند. به صورت کلی، هزینه تزریق بوتاکس را نمی توان به صورت دقیق بیان کرد.

حرف آخر

با توجه به مطالب بالا، اگر شما هم می خواهید بوتاکس تزریق کنید، باید به بهترین نحو ممکن، مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم را انجام دهید. شاید بپرسید که بوتاکس پیشانی و دور چشم بعد از چند روز اثر می کند؟ در پاسخ به این سؤال، می توان گفت که بعد از گذشت 2 تا 4 روز، بوتاکس شروع به تأثیر گذاشتن روی صورت می کند و بعد از گذشت 2 هفته، تأثیر آن به خوبی دیده می شود. مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی ضروری هستند و در صورتی که رعایت نشوند، می توانند عوارضی را برایتان به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *