تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل به خط خنده

مراقبت های بعد از تزریق ژل به خط خنده

افزایش سن، افتادگی پوست، خندیدن بیش از حد و سایر موارد این چنینی می توانند باعث به وجود آمدن خط هایی در اطراف لب شوند. به این خط ها در اصطلاح خط خنده گفته می شود و با استفاده از روش های مختلف مانند تزریق ژل می توان آن را از بین برد. اگر می خواهید از تزریق ژل بعد از خط خنده به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید، باید مراقبت هایی بعد از این عمل را رعایت نمایید. در این قسمت، مهم ترین مراقبتهای بعد از تزریق ژل به خط خنده را نام می بریم که رعایت آنها می تواند تاثیر زیادی در میزان اثربخشی این روش داشته باشد.

خندیدن باعث می شود که چهره انسان خیلی زیباتر و شاداب تر به نظر برسد. با این حال، افزایش سن موجب می شود که همین خندیدن باعث به وجود آمدن خطوطی در اطراف لب شود. برای این که شادابی و جوانی پوست حتی بعد از به وجود آمدن این خطوط هم بازگردد، می توانید از روش های جدیدی مانند تزریق ژل استفاده کنید. این روش تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن خطوط صورت و به خصوص خط خنده دارد و در صورتی که مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید، می توانید به بهترین نتیجه از آن برسید.

مهم ترین اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده

بعد از تزریق ژل خط خنده باید به سبک زندگی خود توجه خیلی زیادی داشته باشید و حتی به نحوه شستن صورتتان نیز دقت کنید. زیرا اگر این موارد را رعایت نکنید، ممکن است بخش زیادی از هزینه ای که برای ژل خط خنده کرده اید، به هدر برود. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که بعد از تزریق ژل خط خنده چه باید کرد و چه مراقبت هایی دارد، تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید.

مهم ترین اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده
  • استفاده نکردن از محصولات آرایشی تا یک روز بعد از تزریق ژل
  • نشستن صورت تا یک روز بعد از تزریق ژل
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • عدم استفاده از دوش آب گرم، استخر و سونا تا سه روز بعد از تزریق
  • استفاده از کمپرس سرد
  • عدم مصرف الکل و دخانیات تا یک هفته بعد از تزریق ژل
  • عدم انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا یک هفته بعد از تزریق
  • عدم وارد کردن فشار و لمس به محل تزریق ژل

اگر مراقبت هایی که پیش از این گفتیم را رعایت نکنید، ممکن است مواد تزریق شده درون صورت شما جابجا شوند و این امر می تواند باعث بدتر شدن وضعیت صورت شما شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتماً این مراقبت ها را با دقت رعایت نمایید تا بعد از گذراندن بیشتر از یک هفته بعد از تزریق ژل، کم کم به نتیجه دلخواه خود برسید. علاوه بر این موارد، مراقبت های دیگری نیز وجود دارند که باید بعد از تزریق ژل همه آنها را رعایت کنید.

خندیدن بعد از تزریق

یکی از مهمترین مراقبت های بعد از تزریق ژل به خط خنده که باید حتماً رعایت کنید، نحوه خندیدن است. همان طور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم، خندیدن بیش از اندازه و افزایش سن می تواند باعث به وجود آمدن خط خنده شود. از این رو، شما باید حداقل تا یک هفته بعد از تزریق ژل در خط خنده خود، بیش از اندازه نخندید تا ژل به خوبی در صورت شما تثبیت شود و جابجا نشود.

خندیدن بعد از تزریق

چگونگی شستشوی صورت بعد از تزریق ژل خط خنده

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی شستن صورت بعد از تزریق ژل خط خنده نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان اثر دهی آن داشته باشد. همان طور که در قسمت های قبل نیز به اختصار گفتیم، شما باید تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل، از شستن صورت خود خودداری نمایید. بعد از گذشت یک روز، می توانید با استفاده از آب ولرم به آرامی صورت خود را بشویید.

توجه داشته باشید که حداقل بین ۱ تا دو هفته بعد از تزریق ژل، باید موقع شستن صورت، از وارد کردن فشار به نواحی تزریق خودداری نمایید. همچنین درباره نوع شوینده صورت خود با پزشکتان مشورت کنید. از این رو، شما می توانید بعد از گذشت یک روز از تزریق ژل، به آرامی صورت خود را با شوینده مناسب و آب ولرم بشویید.

خطرات ناشی از عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل به خط خنده

اگر شما هم قصد دارید روی خط خنده خود ژل تزریق کنید، باید حتماً مراقبت های بعد از این عمل را به طور کامل رعایت نمایید. در صورت عدم رعایت این مراقبت ها، احتمال دارد مشکلات خیلی بدتری برای شما به وجود بیایند. برای مثال، گفتیم که تا سه روز بعد از تزریق ژل نباید در محیط های خیلی گرم قرار بگیرید. اگر این نکته را رعایت نکنید، ژل موجود در صورت شما در اثر گرما، تغییر شکل می دهد و هم خطر زیادی دارد و هم ظاهر بدی به خود می گیرد. این موضوع درباره فشار وارد کردن به صورت و دست تزریق ژل نیز صدق می کند.

عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل به خط خنده

که یکی دیگر از مراقبتهای بعد ژل خط خنده که باید حتماً به آن توجه کنید، عدم انجام فعالیت های ورزشی سنگین است. اگر به این موضوع هم توجه زیادی نداشته باشید، ممکن است رگ های خونی گشاد شوند و با افزایش فشار خون، دچار خونریزی شوید.

گذاشتن کمپرس یخ بعد از تزریق ژل خط خنده

بیشتر مواقع بعد از تزریق ژل خط خنده صورت شما کمی تورم دارد. برای از بین بردن این تورم و قرمزی در ناحیه تزریق ژل، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. اما نکته بسیار مهمی که باید حتماً مد نظر قرار دهید، این است که کمپرس سرد را به صورت مستقیم روی ناحیه تزریق ژل قرار ندهید. شما می توانید آن را در اطراف منطقه تزریق شده بگذارید و یا حداقل آن را روی پارچه تمیزی گذاشته و سپس روی صورت خود قرار دهید.

دندانپزشکی بعد از تزریق ژل خط خنده

با توجه به مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال زیاد می دانید که تا یک هفته بعد از تزریق ژل نباید هیچ گونه فشاری به صورت شما وارد شود. خیلی از افراد می پرسند که آیا می توان بعد از تزریق ژل خط خنده به دندانپزشکی مراجعه کرد؟

دندانپزشکی بعد از تزریق ژل خط خنده

از آنجا که در فرایند دندانپزشکی دهان شما باید کاملاً باز باشد، بهتر است انجام هرگونه اقدامات دندانپزشکی را تا یک یا دو هفته بعد از تزریق ژل به تعویق بیندازید. در غیر این صورت، ممکن است ژل تزریق شده جابجا شود و صورت شما را از حالت تقارن خارج کند. به همین دلیل هم کاملا صبر کنید تا ژل درون صورت به طور کامل تثبیت شود و سپس برای انجام کارهای دندانپزشکی اقدام نمایید.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل خط خنده

شما باید حواس خود را حتی به نحوه غذا خوردنتان نیز جمع کنید. بیشتر مواقع پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا یک ساعت بعد از تزریق ژل، از خوردن یا آشامیدن خودداری نمایید. زیرا با خوردن یا آشامیدن هر چیزی، فک شما جابجا می شود و این امر می تواند باعث افزایش تورم، کبودی و یا حتی حرکت ژل تزریق شده شود. بعد از گذشت این یک ساعت هم سعی کنید به آرامی غذا بخورید تا مشکلی پیش نیاید.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق ژل به خط خنده را نام بردیم. همان طور که گفتیم، رعایت این مراقبت ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان جوابدهی آن داشته باشد. پس اگر شما هم می خواهید هزینه ای که برای تزریق ژل خط خنده پرداخت کرده اید به هدر نرود و ظاهر زیبایی هم داشته باشید، سعی کنید حتماً مراقبتهای تزریق ژل خط خنده را به طور کامل رعایت کنید.

فراموش نکنید مرکزی که شما برای تزریق ژل خط خنده به آنجا مراجعه می کنید، می تواند تاثیر زیادی در میزان اثربخشی این روش داشته باشد. این عمل در رزت کلینیک با بهترین مواد و به روزترین امکانات انجام می شود. آیا شما هم تجربه تزریق ژل به خط خنده خود را داشته اید؟ می توانید تجربیات خود درباره مراقبتهای بعد تزریق ژل خط خنده را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *