لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد روی جوش مشکلی دارد؟

آیا لیزر موهای زائد روی جوش مشکلی دارد؟

همان طور که می دانید، لیزر موهای زائد کمک بسیار زیادی به از بین بردن موهای بدن و یا حتی صورت می کند. البته این فقط در حالی است که موهای شما ضخیم و سیاه رنگ باشند. یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از افراد درباره این مسئله می پرسند، این است که آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که موقع انجام لیزر موهای صورت جوش دار باید به فاکتورهای متعددی توجه شود که ما در این مقاله به طور کامل به همه آنها می پردازیم. پس اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای زائد روی آکنه را دارید، تا پایان همراه ما باشید.

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

مهمترین نکته ای که باید موقع انجام لیزر روی موهای صورت و نواحی جوشدار به آن توجه خیلی زیادی داشته باشید، این است که اگر جوش های شما فعال باشند، ممکن است لیزر باعث افزایش التهاب آنها شود. زیرا برخی دستگاه های لیزر غالباً با حرارت قوی روی پوست قرار می گیرند و می توانند باعث افزایش التهاب و آسیب پوست شوند.

با این حال، برخی مراکز و کلینیک ها پیشنهاد می کنند که قبل از لیزر موهای زائد روی جوش، از کرم ها و ماسک های مخصوصی استفاده شود تا به صورت شما آسیب نبیند. علاوه بر این، خیلی مهم است که شما بدانید جوش در بدن و یا صورتتان به چه دلیلی به وجود آمده است.

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

به عنوان مثال، اگر موهای زیر پوستی دارید و این امر موجب به وجود آمدن جوش شده، مطمئن باشید که با لیزر حتی این جوش ها از بین هم می روند. به همین دلیل خطر داشتن یا نداشتن لیزر موهای زائد روی جوش تا حد خیلی زیادی به شرایط خود شما بستگی دارد. اما بیشتر مواقع مشکلی برای جوش ها به وجود نمی آیند. حتی گاهی مواقع لیزر روی صورت جوش دار باعث می شود که در آینده هم میزان جوش ها تا حد زیادی کاهش پیدا کنند.

جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟

در صورتی که بعد از لیزر جای جوش ها از بین نرفت، اصلاً نگران نباشید. زیرا نهایتا بین ۷ تا ۱۰ روز به طول می انجامد و بعد از این بازه زمانی، جای جوش ها نیز به طور کامل از روی صورت شما از بین می روند. به این نکته توجه داشته باشید که جوش هایی که روی پوست شما بعد از لیزر وجود دارند، به خاطر دستگاه لیزر نیستند.

جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟

گاهی مواقع ممکن است به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پزشک، جوش ها در مدت زمان طولانی تری بمانند. به همین دلیل باید حتماً تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید تا در زمان کوتاه ترین نتیجه بگیرید. اگر متوجه شدید که جوش های صورت و یا بدنتان بعد از لیزر تا مدت مشخصی از بین نرفت، بهتر است به مرکز مورد نظر مراجعه کنید و یا با آنها تماس بگیرید تا با استفاده از برخی داروهای ضد التهاب، جلوی تشدید جوش ها را بگیرند.

مزایای استفاده از روش لیزر موهای صورت

لیزر برای موهای صورت مزایای بسیار زیادی دارد و می تواند علاوه بر از بین بردن موها، تاثیر بسیار زیادی برای درمان جوش صورت نیز باشد. در این قسمت، برخی از مهم ترین مزایای استفاده از این روش را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

  • کاهش اتلاف وقت و هزینه برای از بین بردن موها
  • رسیدن مواد مغذی به پوست به خاطر عدم وجود مو روی آن
  • از بین رفتن فولیکول های دارای رنگدانه مو در زیر پوست و یکدست شدن آن

در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم، لیزر موهای زائد به خصوص برای ناحیه صورت برای کسانی مناسب است که موهای آنها ضخیم و نسبتاً تیره رنگ هستند. در نتیجه، افرادی که موهای صورت آنها بور است و یا موها اصلاً ضخامت زیادی ندارند، شاید نتیجه سریعی نگیرند. این افراد باید حتماً قبل از شروع لیزر با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنند.

آمادگی های پیش از انجام لیزر موهای زائد صورت

اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای زائد روی جوش صورتتان را دارید، بهتر است خود را آماده کنید تا مشکلی برای صورت شما به وجود نیاید.

آمادگی های پیش از انجام لیزر موهای زائد صورت

برخی اقدامات اولیه وجود دارند که با انجام آنها قبل از لیزر، می توانید به نتیجه خیلی بهتری دست پیدا کنید. در این قسمت، برخی از این اقدامات را به صورت مختصر نام می بریم.

  • عدم استفاده از روش هایی مانند اپیلاسیون یا وکس که باعث کنده شدن موها از ریشه می شوند.
  • عدم استفاده از محصولات پوستی که باعث تحریک پوست می شوند.
  • عدم مصرف داروهایی مانند راکوتان
  • قرار نگرفتن در معرض مستقیم نور خورشید
  • جلوگیری از برنزه کردن پوست حداقل از ۶ هفته قبل از لیزر
  • نداشتن هرگونه عفونت، التهاب و یا زخم عمیق در ناحیه مورد نظر

اقدامات پس از انجام لیزر موهای زائد صورت

 از سوی دیگر، علاوه بر این که شما باید اقداماتی را قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت انجام دهید، برخی کارها نیز وجود دارند که می توانید بعد از لیزر، انجام داده و منتظر نتیجه مطلوب این عمل باشید. این توصیه ها اصلاً سخت نیستند و فقط با رعایت آنها می توانید خیلی سریع تر به نتیجه خوبی برسید و مطمئن باشید که مشکلی هم برای پوستتان به وجود نخواهد آمد.

  • عدم استفاده از لوسیون و تونیک حاوی الکل به حداقل تا سه روز بعد از انجام لیزر موهای زائد
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده و تقویتی در ناحیه لیزر
  • خودداری از حمام آب خیلی گرم، شنا و یا سونا تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر و به خصوص لیزر بیکینی
  • قرار نگرفتن زیر نور مستقیم خورشید و یا عدم استفاده از سولاریوم حداقل تا ۱۴ روز بعد از جلسه لیزر

موارد منع لیزر موهای زائد صورت

اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای زائد روی جوش و یا صورت را دارید، لازم است اول از همه بدانید که آیا شما گزینه مناسبی برای استفاده از این روش هستید یا خیر؟ زیرا بسیاری از افراد بسته به شرایط خود، نمی توانند این عمل را انجام بدهند و باید حتماً قبل از آن، با پزشک متخصص مشورت کنند.

موارد منع لیزر موهای زائد صورت

در این قسمت، مهم ترین کسانی که امکان استفاده از لیزر موهای زائد صورت ندارند را نام می بریم.

  • خانم های باردار
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری های پوستی (تفاوتی ندارد که این بیماری پوستی اکتسابی باشد یا مادرزادی)
  • افراد دارای آفتاب سوختگی و یا پوست خیلی تیره
  • افراد مبتلا به بیماری های عفونی
  • مبتلایان بیماری های قلبی و عروقی
  • افراد دارای اختلالات هورمونی
  • افراد مشکوک به تیروئید و یا سرطان لوزه
  • کسانی که سابقه تبخال مکرر دارند.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید که لیزر موهای زائد روی جوش هیچ مشکلی ندارد و اگر تحت نظارت یک پزشک متخصص و در کلینیک معتبری انجام شود، حتی می تواند باعث درمان جوش هم شود. از آنجا که صورت اهمیت بسیار زیادی در ظاهر فرد دارد، باید به بهترین شکل ممکن از آن محافظت نمایید. از این رو، برای انجام لیزر موهای زائد روی آکنه حتماً به سراغ کلینیک های معتبر بروید. این عمل در رزت کلینیک با استفاده از به روزترین تجهیزات و تحت نظر پزشکان متخصص انجام می شود و می توانید به بهترین نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *